۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش موجودی نفت خام آمریکا قیمت طلای سیاه را کاهش داد

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵
کد خبر: 490381
افزایش موجودی نفت خام آمریکا قیمت طلای سیاه را کاهش داد

به دنبال استخراج نفت خام در ایالات متحده و افزایش موجودی آن، و همچنین نگرانی‌های ناشی از وضعیت تقاضای جهانی، قیمت نفت در روز چهارشنبه با روند نزولی مواجه شد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه به دلیل افزایش غافلگیرکننده موجودی نفت خام ایالات متحده و نگرانی‌های مداوم سرمایه‌گذاران در خصوص فشار تقاضا پس از اعمال محدودیت‌های بیشتر در اروپا برای مقابله با بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت در ساعت 7:50 به وقت گرینویچ (11.20 به وقت ایران)، 15سنت یا 0.3درصد کاهش یافت و به 50دلار و 61سنت در هر بشکه رسید. در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت با 13سنت یا 0.3درصد سقوط، با قیمت 47دلار و 49سنت در هر بشکه مبادله شد.

به گفته موسسه نفت آمریکا، موجودی‌های نفت خام در هفته منتهی به 11دسامبر با 2میلیون بشکه افزایش، به حدود 495میلیون بشکه رسید. گفتنی است که تحلیلگران استخراج 1.9میلیون بشکه را انتظار داشتند.

آژانس بین‌المللی انرژی روز سه‌شنبه هشدار داد که عرضه واکسن ویروس کرونا در ماه جاری به سرعت آسیب وارد شده به تقاضای جهانی نفت را جبران نخواهد کرد.

این آژانس با توجه به کاهش سفرهای هوایی که سبب کاهش مصرف سوخت جت شده، تقاضای نفت در سال جاری را 50هزار بشکه در روز و برای سال آینده 170هزار بشکه در روز تخمین زد.