۰ نفر

در هفته جاری؛

برگزاری دیدارهای اوپک پلاس به تاخیر افتاد

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبر: 490093
برگزاری دیدارهای اوپک پلاس به تاخیر افتاد

اوپک پلاس برگزاری دیدارهای کمیته فنی مشترک و کمیته نظارتی مشترک وزیران که قرار بود چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری برگزار شوند را به تاخیر انداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، تاریخ جدید برگزاری دیدارهای کمیته فنی مشترک و کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس سوم و چهارم ژانویه (۱۴ و ۱۵ دی) اعلام شده است.

بر اساس گزارش رویترز، عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر و رییس دوره ای اوپک روز یکشنبه اعلام کرده بود نشست کشورهای عضو اوپک پلاس چهارم ژانویه برگزار می شود تا به بررسی وضعیت بازار پس از تصمیم برای افزایش تدریجی تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ابتدای سال میلادی آینده بپردازند.

تحت توافق تصویب شده نشست دسامبر وزیران اوپک پلاس، این گروه تولیدش را در ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهد و پس از آن وزیران هر ماه برای بررسی شرایط بازار و تغییر احتمالی مفاد پیمان محدودیت عرضه دیدار خواهند کرد. پیش بینی می رود اوپک پلاس هر ماه ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کند تا مجموع این افزایش در آوریل سال ۲۰۲۱ به دو میلیون بشکه در روز برسد. با این حال طرح مذکور باید مورد تایید کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس قرار گیرد.