۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

دلیل آتش‌سوزی خط لوله مارون - اصفهان چه بود؟

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
کد خبر: 489782
دلیل آتش‌سوزی خط لوله مارون - اصفهان چه بود؟

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: رانش زمین عامل وقوع حادثه برای خط لوله مارون - اصفهان بوده است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حدود ساعت 11 و 15 دقیقه روز گذشته، (یکشنبه، 23 آذرماه) خط لوله 30 اینچ انتقال نفت مارون - اصفهان در نزدیکی تلمبه‌خانه سرخون در حاشیه شهرستان سرخون، در اثر رانش زمین دچار شکستگی شد و در پی جاری شدن نفت خام، آتش‌سوزی رخ داد.

قاسم عرب یارمحمدی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در این خصوص شب گذشته با اشاره به اینکه رانش زمین در این منطقه پیش از این هم سابقه داشته، گفت: بخش عمده آتش ناشی از حادثه مهار شده است و گروه‌های عملیاتی در حال تعمیر بخش آسیب‌دیده خط لوله هستند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با اشاره به اینکه رانش در مسیر بین تلمبه‌خانه شماره 5 و 6 خط لوله نفت مارون - اصفهان اتفاق افتاده است، گفت: با توجه به شرایط کار و پارامترهای عملیاتی، همه خطوط لوله کشور لحظه‌ای پایش می‌شوند. به محض پایین آمدن فشار تلمبه‌خانه در این منطقه، در دو طرف حادثه شیرهای انتقال بسته و گروه‌های تعمیراتی به محل اعزام شدند.

عرب یارمحمدی با تأکید بر اینکه همکاران ما در منطقه در نخستین لحظه‌های وقوع حادثه با احداث سد خاکی مانع جاری شدن بیشتر نفت خام در محیط اطراف شده‌اند، افزود: خوشبختانه این حادثه، آسیب جانی نداشته است و هم‌اکنون گروه‌های عملیاتی در حال مهار کامل و خاموش کردن آتش هستند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه خط لوله از لحاظ ریزش مواد مهار شده است، ابراز امیدواری کرد که بتوان در مدت کوتاهی افزون بر پاکسازی محیط و جمع‌آوری نفت خام، عملیات ترمیم خط لوله را هم انجام داد و این خط لوله فعالیتش از سر گرفته شود.

عرب یارمحمدی با قدردانی از صبر و همکاری ساکنان بومی منطقه گفت: در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر منطقه را پاکسازی کنیم.

وی تأکید کرد: حفظ جان و مال مردم در این حادثه برای ما در اولویت بوده و تعمیر خط لوله، عملیاتی شدن آن و تأمین خوراک پالایشگاه از اولویت‌های بعدی ماست.