۰ نفر

معاون نخست وزیر روسیه:

اوپک پلاس می‌تواند امنیت انرژی جهان را تضمین کند

۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۵۱
کد خبر: 486984
اوپک پلاس می‌تواند امنیت انرژی جهان را تضمین کند

الکساندر نواک گفت: همکاری اوپک و غیر اوپک در ۴ سال گذشته نشان داد که اوپک پلاس می‌تواند امنیت انرژی جهان را تضمین کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، الکساندر نواک در دوازدهمین نشست اوپک پلاس گفت: قبل از هر چیزی چهارمین سال توافق اوپک و متحدانش و همچنین شصتمین سالگرد اوپک را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: نتایجی که با همکاری اوپک پلاس به‌دست آمده  اعتبار آن را در صحنه بین‌المللی افزایش داد و نشان داد که آنها می‌توانند امنیت انرژی را تضمین کنند.

نواک افزود: باید تصمیم کلیدی و مهم برای آینده انرژی جهان بگیریم. امروز باید درباره بازار نفت، چالش‌ها و درباره آینده بازار نفت صحبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه واکسن کرونا برای بازار نفت خبر امیدوارکننده‌ای است، گفت: در کنار آن اما موج دوم کرونا سبب نگرانی شده است.

نواک تاکید کرد: ما در چهار سال گذشته همکاری بی‌سابقه‌ای داشتیم و نشان دادیم چطور نیازهای یکدیگر را پاسخ دهیم؛‌ امیدواریم در آینده نیز این همدلی را نشان دهیم.

وی ادامه داد: نشان دادیم که از نظر استراتژیک چطور می توانیم نیازهای یکدیگر را بفهمیم و بازارهای بین المللی را تحت تاثیر قرار دهیم.

معاون نخست وزیر روسیه افزود: در آزمون مهمی هستیم تا بتوانیم بهبود بازار و اقتصاد جهانی را به نتیجه برسانیم. 

دوازدهمین نشست اوپک پلاس برای تصمیم‌گیری درباره تمدید توافق کاهش تولید نفت در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۱ عصر امروز ۱۳ آذرماه آغاز شد.

در واکنش به برگزاری این نشست، امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی باثبات بود. برخی کارشناسان این ثبات را نشانه روشنی مبنی بر دستیابی به توافق و اجماع بین اعضا ارزیابی کرده اند. 

 در صورتی که اوپک پلاس به توافقی برای تمدید کاهش تولید دست پیدا کند، احتمال افزایش قیمت نفت به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه در روزهای اینده تقویت خواهد شد.