۰ نفر

حمایت‌های مالی در دوره کرونا جواب نداد؛

افزایش تعداد شرکت‌های ورشکسته نفت شیل آمریکا

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبر: 486610
افزایش تعداد شرکت‌های ورشکسته نفت شیل آمریکا

صنعت نفت شیل آمریکا علی‌رغم بسته‌های متعدد کمک مالی فدرال دوران سختی را با پاندمی کرونا می‌گذراند و گزارشات حاکی از شدت گرفتن نرخ ورشکستگی این شرکت‌ها هستند.

به گزارش راشاتودی، صنعت نفت شیل آمریکا علی‌رغم بسته‌های متعدد کمک مالی فدرال دوران سختی را با پاندمی کرونا می‌گذراند و گزارشات حاکی از شدت گرفتن نرخ ورشکستگی این شرکت‌ها هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، صنعت نفت شیل در تلاش است خود را از شوک بدترین سقوط تقاضای نفت در تاریخ بازارهای نفت ریکاوری کند. برخی از شرکت‌ها در این شرایط تحکیم خود را آغاز کرده‌اند و بسیاری دیگر تحت فشار سنگین مالی تقاضای حمایت از ورشکستگی خود را ثبت کرده‌اند.

این در حالی است که صنعت نفت و گاز آمریکا امسال مورد حمایت دولت قرار گرفته و برای حفظ کارکنان این صنعت دولت شرکت‌های فعال در این زمینه را از مالیات معاف کرده و برخی وام‌های آنها را بخشیده است.

با این حال نرخ ورشکستگی شرکت‌های نفت شیل آمریکا از سه ماهه دوم پس از سقوط قیمت‌ها در اوایل ماه مارس (تحت تأثیر افت تقاضا و جنگ قیمت روسیه-عربستان) شدت گرفت. حفاران آمریکایی بلافاصله در بازه آوریل تا ژوئن ۲ میلیون بشکه از تولید خود کاستند و سرمایه‌گذاری‌های خود را متوقف کردند.

در ۶ ماه گذشته هزاران شغل در این صنعت نابود شد که بخش بزرگی از این مشاغل دیگر هرگز ایجاد نخواهند شد.

صنعت نفت شیل آمریکا با روی کار آمدن جو بایدن که وعده داده است حفاری نفتی در زمین‌ها و آب‌های فدرال را (به علت تأثیرات منفی آب‌وهوایی) متوقف کند، بیشتر تحت فشار قرار خواهد گرفت.

طبق تحقیق جدید بیل‌اوت‌واچ صنعت سوخت فسیلی آمریکا که بیش از ۲۶ هزار شرکت در آن فعال‌اند بین ۱۰.۴ تا ۱۵.۲ میلیارد دلار کمک مستقیم دریافت کرده‌اند. به علاوه کمک‌های غیرمستقیمی مانند خرید اوراق قرضه این شرکت‌ها توسط فدرال‌رزرو کمک‌های مالی به آنها را از ۱۱۰ میلیارد دلار فراتر برده است.