۰ نفر

پیش‌بینی رییس مجمع نفت ژاپن؛

کرونا تولید اوپک پلاس را کاهش می‌دهد

۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۶
کد خبر: 483802
کرونا تولید اوپک پلاس را کاهش می‌دهد

سوگیموری گفت تقاضای ضعیف نفت و افزایش موارد ابتلا به کرونا احتمالاً اتحاد اوپک پلاس را وادار می‌کند کاهش تولید ۷.۷ میلیون بشکه‌ای خود را در ۲۰۲۱ هم ادامه دهد.

به گزارش اویل پرایس، رئیس مجمع نفت ژاپن گفت تقاضای ضعیف نفت و افزایش موارد ابتلا به کرونا احتمالاً اتحاد اوپک پلاس را وادار می‌کند کاهش تولید 7.7 میلیون بشکه‌ای خود را در 2021 هم ادامه دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  قیمت نفت همین حالا هم با احتمال تمدید قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس در سه ماه اول سال آینده میلادی افزایش یافته است و گزارش شده این گروه به خاطر تقاضای ضعیف برای نفت در بسیاری از اقتصادهای پیشرفته که درگیر همه‌گیری با ویروس کرونا هستند، تمایل به ادامه کاهش تولید دارد.

 تقاضای سوخت در ژاپن با افزایش موارد ابتلا به کرونا در روزهای اخیر در خطر کاهش قرار دارد.

طبق گفته سوگیموری، رئیس مجمع نفت ژاپن، تقاضای بنزین در این کشور در ماه نوامبر 2 درصد کمتر از همین ماه در سال گذشته میلادی بود ولی افزایش اخیر در موارد ابتلا به کرونا می‌تواند باعث کاهش 9 درصدی تقاضای بنزین در ماه دسامبر و حتی ژانویه سال آینده میلادی شود.

 ژاپن که نسبت به سایر اقتصادهای بزرگ جهان عملکرد بهتری طی موج اول همه‌گیری ویروس کرونا داشت، حالا شاهد موج دوم این ویروس است. سفر و فعالیت‌های تجاری در این کشور هنوز محدود نشده ولی متخصصان نگران جشن‌ها و تعطیلی‌های زمستانی هستند.