۰ نفر

با قرنطینه‌های دوباره در اروپا صورت می‌گیرد؛

تعطیلی پالایشگاه‌های بیشتر در اروپا

۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱
کد خبر: 483698
تعطیلی پالایشگاه‌های بیشتر در اروپا

انتظار می رود تقاضا برای بنزین در اروپا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در نوامبر و دسامبر، دو ماه پایانی سال جاری میلادی، نسبت به همین ماه ها در سال گذشته میلادی کاهش داشته باشد بنابراین پالایشگاه‌های بیشتری در اروپا در خطر تعطیلی دائم قرار دارند.

 به گزارش اویل پرایس، پالایشگاه‌های بیشتری در اروپا در خطر تعطیلی دائم قرار دارند چون تقاضا برای سوخت در این قاره دوباره با وضع قرنطینه‌های جدید جهت مقابله با افزایش موارد ابتلا به کرونا کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  انتظار می رود تقاضا برای بنزین در اروپا بین 15 تا 20 درصد در نوامبر و دسامبر، دو ماه پایانی سال جاری میلادی، نسبت به همین ماه ها در سال گذشته میلادی کاهش داشته باشد.

 قرنطینه‌های جدید و محدودیت های اعمال شده در اقتصادهای بزرگ اروپا از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا تقاضا برای نفت را دوباره پایین آورده است، آن هم در شرایطی که رکود دو رقمی در منطقه یورو و اروپا غیرقابل اجتناب به نظر می‌رسد.

 پالایشگاه‌ها از فصل بهار با سقوط تقاضا برای سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از آنها مجبور شده‌اند پالایش نفت خام خود را به طور دائم متوقف کنند.

  پترونیوس که به طور مشترک توسط شرکت پالایش و پتروشیمی اینیوس سوئیس و پتروچاینا اداره می شود در همین ماه اعلام کرد قصد دارد برخی از بخش‌های خود در پالایشگاه گرندماوث با ظرفیت 210 هزار بشکه در روز را تعطیل کند. به این ترتیب، ظرفیت پالایش این پالایشگاه که تنها پالایشگاه در اسکاتلند است تا 150 هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

 پالایشگاه های آمریکا هم ظرفیت پالایش خود را پایین آورده و نیروی کار خود را برای مقابله با سقوط تقاضای نفت اخراج می‌کنند.

 آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود در مورد بازار نفت اعلام کرد پالایشگاه های سراسر جهان ظرفیت پالایشی خودرو در سال جاری میلادی پایین آورده‌اند. این آژانس مستقر در پاریس اعلام کرد 1.7 میلیون بشکه در روز از ظرفیت پالایش جهان کم شده است.