۰ نفر

تخصیص آب لرستان آب رفت

انتقاد چند باره نمایندگان از وزارت نیرو/ ظلمی که به لرستان روا می‌شود

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبر: 481770
انتقاد چند باره نمایندگان از وزارت نیرو/ ظلمی که به لرستان روا می‌شود

عدم تخصیص آب به لرستان و اجرایی نشدن پروژه‌های سدسازی موجب شده که بارها نمایندگان این استان از عملکرد وزارت نیرو انتقاد کنند، اما گویا گوش شنوایی در این رابطه وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدرضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان این دوره مجلس قطعاً باید در رابطه موضوع تخصیص آب لرستان کاری انجام دهند، اظهار داشت: آنچه حق مردم لرستان در این رابطه بوده باید گرفته شود چرا که منجر به رشد اقتصادی و رونق حوزه کشاورزی استان می‌شود.

این چه ظلمی است که در حق مردم لرستان صورت می‌گیرد؟

وی با تاکید بر اینکه این حق مسلم لرستان، با احداث سدها در مناطق مختلف استان باید گرفته شود، افزود: سد «معشوره» سد بسیار مهمی است و اگر احداث می‌شد شاهد خسارت ۱۴ هزار میلیارد تومانی سیلاب به لرستان نبودیم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اعتبارات را برای احداث سدها باید هزینه کرد تا هم شاهد وقوع سیلاب ویرانگر نباشیم و هم آب مورد نیاز استان در حوزه‌های شرب، صنعت و کشاورزی تأمین شود، ادامه داد: این چه ظلم و سو مدیریتی است که در حق لرستان صورت می‌گیرد؟

حجت الاسلام مبلغی، گفت: مطالبه ما از وزارت نیرو با جدیت تمام این است که حتماً حق مردم لرستان باید در زمینه آب داده شود.

«خساست» وزارت نیرو نسبت به لرستان

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این نیز حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در این رابطه، اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه مردم لرستان مربوط به حوزه آب و اجرای پروژه‌های این حوزه است.

وی، اظهار داشت: ما در این حوزه با وزارت نیرو مشکل جدی داریم، وزارت نیرو با «خساست» نسبت به استان لرستان و حق مردم این استان در حوزه آب برخورد کرده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع استیضاح وزیر نیرو با همکاری نمایندگان لرستان و سایر استان‌های دیگر، عنوان کرد: در پی درخواست مذاکره از سوی وزارت نیرو و نشستی که در این رابطه با حضور وزیر نیرو و معاونان وزارت نیرو برگزار شد، ما اعلام کردیم که لرستان چهارمین استان آبی کشور است و این در حالی است که برای مهار روان آب‌ها در این استان کاری صورت نگرفته است.

کاظمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای تأمین آب شرب عمده شهرستان‌های استان با مشکل مواجه هستیم، افزود: تمام زندگی و کشاورزی مردم در حاشیه رودخانه‌های «کشکان»، «مادیان رود»، «چولهول»، «زال» و «سیمره» از طریق پمپاژهای آب و موتور تلمبه‌ها تأمین می‌شود و این در حالیست که حتی پروانه و مجوز برداشت آب هم به این مردم نداده‌اند.

تا استیضاح وزیر نیرو هم پای کار ایستاده‌ایم

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این در این رابطه با هشدار به وزارت نیرو، بیان داشت: ما حتی تا استیضاح وزیر نیرو هم پای کار ایستاده‌ایم، بعضی‌ها فکر نکنند این امر در حد یک توییت است، وظیفه ما این است که از حق و عدالت دفاع کنیم.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه ما می‌گوئیم که حق آب ما این میزان است، اگر ندادید پتانسیل‌های قانونی آن وجود دارد و سرمان کلاه هم نمی‌رود که بگویند ببینیم چه می‌شود و دولت تمام شود، گفت: ما بازه زمانی تعیین می‌کنیم، اگر در این بازه زمانی کاری صورت نگیرد ما هم هر کاری که توانستیم انجام می‌دهیم.

وی افزود: رفاقت‌ها سر جای خود، اما از حق آبه لرستان نمی‌توانیم بگذریم.