۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

طوفان اصلی‌ترین عامل افت ذخایر نفت آمریکا/ ۴١میلیون بشکه از تولید نفت فراساحل از بین رفت

۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 481293
طوفان اصلی‌ترین عامل افت ذخایر نفت آمریکا/ ۴١میلیون بشکه از تولید نفت فراساحل از بین رفت

بر اساس آمارها، طوفان‌های موسمی در قاره آمریکا در سال جاری میلادی بیشترین ضربه را به تولید نفت فراساحل در یک دهه گذشته وارد کرد.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ طبق گزارش‌های منتشر شده از اوپک در خصوص تاثیر طوفان‌های موسمی در آمریکا بر میزان تولید نفت، در سال جاری میلادی بالغ بر ۴١ میلیون بشکه نفت را از بازارهای جهانی حذف کرد. این درحالی است که تا پیش از این بیشترین میزان افت تولید نفت فراساحل در آمریکا بر اثر طوفان‌های موسمی به سال ٢٠١٢ برمیگردد که شرکت‌های حفاری تولید١۴ میلیون بشکه نفت را متوقف کردند.

بنابراین گزارش، افت اجباری تولید نفت به دلیل طوفان‌های اخیر در آمریکا، عامل اصلی کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت در آمریکا در ماه گذشته بود که به کمترین میزان خود در شش ماه اخیر رسید. چندی پیش نیز دن برویلت، وزیر نفت آمریکا اعلام کرد مطمئن نیست تولید نفت این کشور به سرعت به ١٣ میلیون بشکه در روز بازگردد. آمریکا در ژانویه ٢٠٢٠ قبل از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا ١٣میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کرد.

وی دلیل این اظهار نظر را کافی نبودن تقاضای مصرف کنندگان برای نفت خام دانست. برویلت در مجمع انرژی سراویک هند گفت: «ما هنوز تقاضایی برای تولید نداریم و هنوز هم درگیر ذخایری هستیم که طی همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته اند».

در نتیجه، تولید نفت آمریکا در سال آینده میلادی حدود ١١میلیون بشکه در روز خواهد بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت این کشور از ماه آوریل رو به کاهش گذاشته و در هفته اول این ماه از روزی١٣.١میلیون بشکه در روز به ١٢.۴میلیون و بعد در هفته اول ماه مه به ١١.٩ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت آمریکا در ماه ژوئن تا ١١.١ پایین آمد و در هفته اول جولای به ١١ میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت این کشور در ماه اوت به خاطر شرایط بازار تا ١۰.۷ میلیون بشکه در روز سقوط کرد و در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بین ٩.٩ و١١.١میلیون بشکه در روز در نوسان بود. حال چشم تولید کنندگان نفت به کشف واکسن کرونا است تا بتوان زندگی را به حالت عادی باز گردانده و تقاضا نفت را در سطح جهانبهبود بخشد.