۰ نفر

فرماندار دشت‌آزادگان:

شرکت‌های نفتی دشت‌آزادگان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبر: 480864
شرکت‌های نفتی دشت‌آزادگان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند

فرماندار دشت‌آزادگان از شرکت‌های نفتی فعال در این منطقه که در زمینه اکتشاف و تولید نفت فعالیت می‌کنند خواست زمینه اشتغال را برای جوانان بومی منطقه فراهم کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ؛ حمید سیلاوی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی و تعامل  شرکت‌های نفتی  غرب کارون با مدیران دشت آزادگان  در سوسنگرد افزود:با توجه به معضل بیکاری در این منطقه مرزی و حساس،شرکت‌های نفتی براساس عمل به مسوولیت‌ اجتماعی، اشتغال جوانان بومی و مشارکت در طرح‌های عام المنفعه را در مناطق شهری و روستایی در اولویت قرار دهند.

وی گفت: افزایش نرخ بیکاری در منطقه دشت آزادگان زمینه را برای مهاجرت جوانان این منطقه مهیا می‌کند.

سیلاوی به نقش جوانان این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های شهدای گرانقدر وایثارگران این منطقه اشاره کرد وافزود:ما مدیون مردم فداکار این منطقه هستیم از این رو شرکت‌های نفتی از هیچ تلاشی برای اشتغال جوانان بومی فروگذار نکنند.  

قاسم ساعدی نماینده مردم  دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس ، به‌خصوص شهدای گرانقدری که در این خطه  به شهادت رسیدند افزود:دلیرمردان و زنان شجاع  این خطه با گذشتن از مال و جان خود آرامش و امنیت را به ایران اسلامی ارزانی داشتند و تا پای جان از نظام و کشور خود دفاع کردند.

این نماینده مجلس نیز با انتقاد از وضعیت جذب جوانان در شرکت های نفتی  فعال در غرب خوزستان گفت: دشت آزادگان از پتانسیل و ظرفیت های بالایی در تمامی حوزه ها برخوردار است که نمونه بارز آن در حوزه دانش آموختگان در رشته های مهندسی ، فنی و نفت است و با توجه به شرایط امروز جامعه و شرایط سخت موجود ، شرکت‌های نفتی همت بیشتری برای جذب نیروهای مورد نیاز از جوانان به خرج دهند

ساعدی به نشست اخیر خود با وزیر نفت و تاکید وی در خصوص جذب نیروهای بومی منطقه از سوی شرکت‌های نفتی اشاره کرد و افزود:اهالی این منطقه نقش اساسی در دفاع از کشور و پایبندی به اصول  بنیادین این نظام دارند و شایسته است شرکت‌های این مقوله را مد نظر داشته باشند.

وی گفت: بکارگیری نیروهای بومی در شرکت های نفتی ، ضریب امنیت در این منطقه حساس مرزی را افزایش می‌دهد.

سرگرد پاسدار مهدی طرفی فرمانده بسیج دشت آزادگان نیز با یادآوری دلاور مردی مردم این منطقه در دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی  منطقه  جذب نیروهای جوان و تحصیل کرده بومی است و شرکت‌های نفتی در این زمینه مسوولیت دارند.

در این نشست پیشنهاد ایجاد ستاد اشتغال دشت آزادگان متشکل از فرمانداری ، دفتر نماینده مجلس و دیگر دستگاه های مرتبط مطرح و مصوب شد.