۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پرواز قیمت نفت در پی خبر کشف واکسن کرونا/ اوج‌گیری تا سقف ماهانه

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱
کد خبر: 480337
پرواز قیمت نفت در پی خبر کشف واکسن کرونا/ اوج‌گیری تا سقف ماهانه

پس از فروکش کردن هیجان انتخابات آمریکا، خبر تاثیر ٩٠ درصدی واکسن کرونا سبب جهش قیمت نفت تا مرز ۴٣ دلار شد.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ ساعاتی پیش با اعلام خبر ساخت واکسن کرونا، قیمت نفت ۸ درصد رشد کرد. گفتنی است شرکت فایزر آمریکا امروز از دستیابی به واکسن کرونا خبر داد و اعلام کرد این واکسن تا ٩٠ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است. قیمت جهانی نفت نیز در پی انتشار این خبر با رشد قابل ملاحظه ای مواجه شد.

با انتشار این خبر هر بشکه نفت برنت دریای شمال٣.٢١ دلار معادل ٨.٢١ درصد رشد داشته و در این لحظه به ۴٢ دلار و ۶۶ سنت رسیده است. از سویی دیگر اما جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت که چند ماه طول می کشد تا واکسن ضد کرونای شرکت فایزر برای واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا آماده شود.

بایدن تأکید کرد که اعلام موفقیت آمیز بودن واکسن ضد کرونا توسط شرکت فایزر خبری عالی است ولی هشدار داد که چند ماه مانده تا واکسیناسیون در سطح گسترده صورت گیرد به همین دلیل آمریکایی ها باید به ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ادامه دهند.

همچنین گفتنی است با انتشار خبر واکسن کرونا، ارزش هر انس طلا با کاهش ٩٠ دلاری مواجه شد و به رقم ١٨٧٠ دلار رسید. البته معاملات آتی شاخص‌های بورس وال‌استریت آمریکا در پی انتشار این خبر با رشد قابل توجهی روبرو شدند.

معاملات آتی شاخص داو‌جونز ۱.۲۶ درصد و شاخص S&P500 مینی ۱.۴۱ درصد در بازارهای آسیایی رشد کرد. شاخص نزدک ۱۰۰ نیز ۲.۰۶ درصد بالارفت.