۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کلید بخت پرزیدنت در دست ایالات نفتی/ طلای سیاه به یاری ترامپ می‌آید

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 478917
کلید بخت پرزیدنت در دست ایالات نفتی/ طلای سیاه به یاری ترامپ می‌آید

درحالی تا ساعاتی پیش نتیجه انتخابات آمریکا به نفع جو بایدن در حال پیشروی بود که با مشخص شدن آراء ایالت‌های نفتی به نفع ترامپ، فاصله میان دو نامزد کمتر شده است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در ادامه شمارش آرای الکترال ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، تا ساعات ابتدایی روز جاری، جو بایدن ۲۲۳ رای الکترال را از آن خود کرده بود و در مقابل ترامپ ۱۱۳ رای را به خود اختصاص داده بود.

اما از صبح امروز که نوبت به شمارش آرای ایالت های نفتی رسید، رشد آرای الکترال ترامپ نسبت به بایدن نیز بیشتر شده است تا جایی که هم اکنون مجموع آرای الکترال ترامپ به رقم ۲۱۳ رسیده،  دلیل اصلی این افزایش ناشی از شمارش آرای ایالات نفتی است.

WhatsApp Image 2020-11-04 at 12.23.52 PM
 

گفتنی است ایالات تگزاس، فلوریدا، داکوتای شمالی، کالیفرنیا، آلاسکا، اکلاهاما، نیو مکزیکو و لویزیونا از مهم‌ترین ایالات نفتی آمریکا به شمار می روند.

از سوی دیگر تا این لحظه، از میان تمام ایالات مذکور تنها کالیفرنیا و نیومکزیکو آرای الکترالشان به نفع بایدن بوده و سایر ایالت‌های نفتی مهم آمریکا با قاطعیت به ترامپ رای داده اند.

پیش از این نیز در تحلیل ها بیان شده بود که به دلیل طرفداری روشن ترامپ از صنعت نفت شیل، قطعاً ایالات نفتی آمریکا به نفع ترامپ در این انتخابات حاضر خواهند شد.