۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازار نفت به پیشواز پیروز انتخابات آمریکا رفت/ شیب کاهش قیمت تندتر شد

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴
کد خبر: 478371
بازار نفت به پیشواز پیروز انتخابات آمریکا رفت/ شیب کاهش قیمت تندتر شد

درحالی تنها یک روز به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده که معاملات بازار نفت تحت تاثیر شایعاتی در خوص پیروزی بایدن، نوسانات منفی قابل توجهی را تجربه می‌کند.

اقتصادآنلاین- مریم علیزاده؛ در اولین روز معاملاتی هفته جاری، قیمت نفت انواع نفت خام در بازارهای جهانی با روند منفی آغاز به کار کرد تا به کمترین رقم در 175 روز گذشته بازگردد.

در این میان شاخص نفتی برنت با عقب نشینی 3.2 درصدی نسبت به جلسه معاملاتی قبل، هم اکنون در محدوده 36 دلار و 73 سنت نوسان می کند.

همچنین شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدییت البته با افت بیشتری نسبت به برنت در حال حاضر در کانال 34 دلار و 37 سنت قرار دارد که کمترین رقم از 170 روز گذشته است.

از مهم ترین عوامل این افت قابل توجه قیمت در بازارهای جهانی می توان به نزدیک شدن تاریخ 13 آبان و مشخص شدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد.

همانطور که در تحلیل های پیش از این نیز گزارش شده بود، در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بازار خود را برای بازگشت نفت ایران آماده می کند. از این رو شاهد افت قیمت ها در اولین روز معاملاتی هستیم.

از سوی دیگر با شدید شدن شرایط قرنطینه در اغلب کشورهای جهان، به نظر می رسد مجددا شاهد افت شدید نفت خواهیم بود. پس از لغو محاصره تاسیسات نفتی لیبی، شرکت ملی نفت این کشور، حالت فوق العاده بر صادرات از بنادر «السدره» و «راس لانوف» را لغو کرد و اعلام کرد: میزان تولید این کشور طی دو هفته آینده به 800 هزار بشکه در روز و در 4 هفته آینده به یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بنابر اخبار واصله تولید نفت لیبی در حال حاضر در حدود 800 هزار بشکه در روز است که بیش از 100 هزار بشکه از چند روز قبل بیشتر شده است. میزان تولید این کشور در روز پنج شنبه 680 هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

افزایش تولید نفت لیبی پس از پایان محاصره تاسیسات نفتی این کشور بسیار سریع تر از انتظار تحلیلگران پیش می‌رود و نگرانی‌هایی در مورد فزونی عرضه در بازار ایجاد کرده است.