۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

روزگار فرسایشی طلای سیاه/ روند خنثی قیمتی ادامه دارد

۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
کد خبر: 475134
روزگار فرسایشی طلای سیاه/ روند خنثی قیمتی ادامه دارد

پیش بینی‌های اخیر در خصوص عدم بازگشت زودهنگام تقاضای سوخت به شرایط عادی و همچنین نگرانی از تداوم مازاد عرضه نفت، به نحوی قیمت این ماده را تحت تاثیر قرار داده که بدون فاکتور تاثیرگذار بااهمیتی نمی‌توان انتظار صعودی شدن قیمت‌ها را داشت.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در نخستین روز معاملاتی بازارهای جهانی شاهد تداوم روند فرسایشی نفت در محدوده قیمتی هفته گذشته هستیم.

در این بین هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر با 15 سنت کاهش نسبت به جلسه معاملاتی قبل در محدوده 42 دلار و 80 سنت معامله می‌شود. این درحالی است که بالاترین قیمت این شاخص نفتی در هفته گذشته برابر با 43 دلار و 37 سنت گزارش شده بود که البته این محدوده مقاومت بسیار با اهمیتی برای شاخص برنت محسوب می‌شود که به نظر نمی‌رسد در هفته پیش رو نیز نفت برنت توان عبور از این مقاومت را داشته باشد.

همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با افت 7 سنتی نسبت به جلسه معاملاتی قبل روبرو بودده و اکنون در محدوده 40 دلار و 81 سنت معامله می‌شود که بیشترین رقم 41 دلار و 5 سنت گزارش شده بود.

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در روز جاری می‌توان نشست اخیر کمیته نظارتی اوپک پلاس به ریاست عربستان و روسیه اشاره کرد. این نشست درحالی برگزار می‌شود که اعضای گروه اوپک پلاس در نشست هفته گذشته کمیته فنی مشترک این گروه چشم انداز تیره و تاری از آینده تقاضا برای قیمت نفت پیش بینی کرده است.

همچنین امروز آمارهای اقتصادی چین منتشر شد که انتظارها را برآورد نکرد. آمارهای دولت چین نشان می‌دهد میزان رشد تجارت کالا و خدمات کاهش یافته و آمارهای پالایش نفت خام و تولید فلزات صنعتی ناامید کننده بوده است. وی افزود، احتمالا تا پایان امروز شاهد افت قیمت ها خواهیم بود.