۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تعداد دکل‌های نفت آمریکا به بالاترین رقم در ۴ماهه رسید/ چشم امید نفت شیل به بسته حمایتی دولت‌

۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۸
کد خبر: 474771
تعداد دکل‌های نفت آمریکا به بالاترین رقم در ۴ماهه رسید/ چشم امید نفت شیل به بسته حمایتی دولت‌

شرکت‌های انرژی ایالات متحده این هفته بیشترین افزایش تعداد سکوهای نفت و گاز طبیعی را از ماه ژانویه به ثبت رساندند.

 اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛  شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اخیرا اعلام کرده است که تعداد دکل‌های نفت و گاز که به عنوان یکی از اصلی شاخص‌های اولیه تولید نفت در آینده محسوب می‌شود، برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت و در هفته منتهی به ۱۶ اکتبر  با رشد ١٣ حلقه ای به ٢٨٢ حلقه افزایش یافت.

 این در حالی است که تعداد کل دکل‌ها در هفته منتهی به ١۴ آگوست به کمترین رکورد یعنی ٢٢۴ دکل کاهش یافت، در حالی که بر اساس داده‌های بیکر هیوز که به سال ١٩۴٠ برمی‌گردد، سکوهای نفتی به میزان ١٧٢ حلقه بوده.

اما به صورت تفکیکی سکوهای نفتی ایالات متحده در این هفته بیشترین افزایش خود را از ژانویه به ثبت رسانده‌اند و با رشد ١٢ حلقه‌ای به ٢٠۵ حلقه رسیدند. همچنین بر اساس اطلاعات بیکر هیوز، سکوهای گاز به تعداد یک عدد افزایش یافته و به ٧۴ رسیده است.

اما بیشترین سکوهای اضافه شده در ایالت تگزاس بود که ٧ حلقه افزایش یافت که بر اساس اطلاعات ، حداقل سه واحد از آن در شیلایگل فورد در جنوب تگزاس بوده است.

در این باره تحلیلگران معتقدند که این افزایش قیمت نفت برخی از شرکت‌های انرژی را ترغیب کرده است تا حفاری مجدد را آغاز کنند.

ولی این موضوع را نیز باید در نظر داشت که حتی اگر از ابتدای سال میلادی به دلیل ضعف تقاضای ناشی از ویروس کرونا ، قیمت نفت ایالات متحده حدود٣۴ درصد کاهش یافته باشد ، معاملات آتی نفت خام CLC1 طی ۶ ماه گذشته ١١۶ درصد افزایش یافته است و در روز جمعه به حدود ۴١ دلار در هر بشکه رسید که بیشتر ناشی از امیدواری به اقتصاد جهانی و رشد تقاضا انرژی به وسیله محرک‌های اقتصادی و مالی ارایه شده از دولت‌ها است.