۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت هفته را بدون تغییر سپری کرد/ از حمایت اوپک پلاس تا خوشبینی به بازگشت تقاضا

۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۴۴
کد خبر: 474764
نفت هفته را بدون تغییر سپری کرد/ از حمایت اوپک پلاس تا خوشبینی به بازگشت تقاضا

قیمت نفت در هفته گذشته با وجود افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا و اروپا و نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تاریک تقاضای سوخت، به دلیل حمایت اوپک پلاس از قیمت نفت، تغییر چندانی را تجربه نکرد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ قیمت نفت در معاملات روز جمعه تغییری نسبت به روز ابتدایی معاملات تجربه نکرد و تقریبا در همان محدوده روز دوشنبه گذشته به کار خود پایان داد.

در این میان هر بشکه نفت خام برنت که کار خود را در روز ابتدایی هفته در محدوده 42 دلار و 52 سنت آغاز کرده بود در روز جمعه با اندکی افزایش در رقم 42 دلار و 92 سنت به کار خود پایان داد.

همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز که در معاملات روز دوشنبه هفته گذشته در رقم 40 دلار و 35 سنت آغاز به کار کرده بود در معاملات روز جمعه به عدد 40 دلار و 88 سنت رسید.

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت، نشست اخیر گروه مشورتی اوپک پلاس بود که در آن تاکید بر کنترل عرضه نفت از سوی این گروه شد. همچنین محمد بارکیندو در مجمع انرژی اینتلیجنس در پاسخ به این پرسش که آیا فضا برای افزایش تولید اوپک پلاس از ژانویه وجود دارد، اظهار کرد: به شما اطمینان می‌دهم که گروه اوپک پلاس همچنان اقدامی را انجام خواهد داد که می‌داند بهترین است و تضمین می‌کند که دیگر شاهد ریزش قیمتی که اوایل سال ۲۰۲۰ مشاهده کردیم، نباشیم.

دبیرکل اوپک گفت: ما باید واقع گرا باشیم و بدانیم که احیای تقاضا به نرخی که اوایل امسال پیش بینی شده بود، نخواهد رسید و تقاضا همچنان ضعیف به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر اما طبق آخرین اخبار، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس نگران طولانی بودن موج دوم شیوع کرونا و جهش تولید نفت لیبی هستند که می‌تواند بازار را در سال آینده با مازاد عرضه مواجه کند.