۰ نفر

اوپک پیش بینی کرد؛

تقاضای جهانی نفت در ۲۰۲۲از سطح قبل از بحران کرونا بالاتر می‌رود

۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲
کد خبر: 472841
 تقاضای جهانی نفت در ۲۰۲۲از سطح قبل از بحران کرونا بالاتر می‌رود

اوپک انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در ۲۰۲۲از سطح قبل از بحران کرونا بالاتر رفته و تا اواخر ۲۰۳۰به طور یکنواخت افزایش یابد و پس از آن ثابت شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اوپک پیش بینی خود از دورنمای تقاضای نفت را تغییر داده و حالا انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در 2022 از سطح قبل از بحران کرونا بالاتر رفته و تا اواخر 2030 به طور یکنواخت افزایش یابد و پس از آن ثابت شود.

 همه گیری ویروس کرونا بسیاری از فرضیه های اساسی در پیش‌بینی‌های تمام سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ نفتی از جمله اوپک را تغییر داده است. اوپک در دورنمای نفت جهان در 2020 اعلام کرد بزرگترین مسئله در بازارهای نفت و انرژی این است که تاثیرات بلندمدت بر رفتار مصرف‌کنندگان و تقاضا تا چه مدت ادامه خواهد داشت.

بریتیش پترولیوم ماه گذشته اعلام کرد اوج تقاضا برای نفت پشت سر گذاشته شده و شرکت توتال فرانسه رشد تقاضای نفت را تا 2030 پیش‌بینی می‌کند.

اوپک پیش‌بینی تقاضای بلندمدت برای نفت را بیش از یک میلیون بشکه در روز نسبت به دورنمای سال گذشته خود پایین آورده‌است و انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت از 99.7 میلیون بشکه در 2019 تا 109.3 میلیون بشکه در 2040 افزایش یابد و پس از آن در 2045 تا 109.1 میلیون بشکه در روز پایین بیاید.

اوپک اعلام کرد:«با فرض اینکه همه گیری ویروس کرونا تا سال آینده میلادی تا حد زیادی کنترل شود، انتظار می رود تقاضای نفت در 2021 افزایش یافته و در میان مدت به سطح معمول خود بازگردد».

این سازمان پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی برای نفت در 2022 از سطح تقاضا در 2019 فراتر رود.

« به خاطر اثرات ماندگار تعطیلی‌های اعمال شده جهت مهار همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان و رفتار مصرف کنندگان، تقاضای نفت در آینده همچنان کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود».

 انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا با بهبود شرایط بازار به سرعت افزایش یابد. اوپک پیش ‌بینی می‌کند تولید نفت آمریکا در اواخر دهه 2020 به اوج خود برسد.