۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اظهارات جدید نفتی در اجلاس جی۲۰/ از ناامیدی به بهبود کوتاه مدت نفت تا امیدواری به کاهش ذخایر

۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۸
کد خبر: 470393
 اظهارات جدید نفتی در اجلاس جی۲۰/ از ناامیدی به بهبود کوتاه مدت نفت تا امیدواری به کاهش ذخایر

درحالی وزیر انرژی روسیه معتقد است که راه درازی تا بهبود کامل تقاضای نفت باقی مانده که دبیرکل اوپک انتظار دارد سطح ذخایر نفتی به کف میانگین پنج ساله کاهش یابد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ روز جاری اجلاس وزرای انرژی گروه 20 بطور آنلاین آغاز بکار کرد. در این اجلاس نقطه نظرات سران کشورهای صنعتی در حوزه انرژی مطرح و در مورد آن ها بحث و بررسی صورت می‌گیرد.

در نخستین روز از این اجلاس، محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت گفت انتظار می‌رود ذخایر تجاری نفت در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سه‌ماهه اول 2021 کمی بیشتر از میانگین 5ساله باشد و در ادامه سال آینده میلادی تا پایین‌تر از آن سطح کاهش یابد.

 از سوی دیگر اما وزیر انرژی روسیه نظر مخالفی دارد، وی معتقد است بازار جهانی نفت به سرعت بهبود نخواهد یافت و مدت‌ها طول می‌کشد تا به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد. تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا ده درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌است.

گفتنی است گروه ۲۰ یا گروه بیست اقتصاد بزرگ گروهی متشکل از وزرای اقتصاد و مسولان بانک های مرکزی و یا وزاری انرژی بیست اقتصاد برتر دنیا است. گروه ۲۰ متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان در زمینه اقتصاد است که در مجموع ۸۵ درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم  جمعیت دنیا را در بر دارند.