۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط تعداد دکل نفتی آمریکا به کمترین میزان ۸۰سال اخیر/ ریزش بیشتر محتمل است

۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴
کد خبر: 469232
 سقوط تعداد دکل نفتی آمریکا به کمترین میزان ۸۰سال اخیر/ ریزش بیشتر محتمل است

تعداد دکل های فعال نفتی آمریکا که یکی از مولفه های تاثیرگذار در میزان تولید نفت این کشور است، در سال جاری به کمترین تعداد از سال 1940 رسیده است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ آمارهای تحلیلی از موسسه ورد اویل حاکی از آن است که تعداد چاه های نفتی آمریکا در سال جاری میلادی به شدت کاهش یافته است که البته مهم ترین عامل این افت، سقوط غیرمنتظره قیمت نفت در سال 2020 است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهدده می کنید، روند افزایشی تعداد دکل های نفتی حفاری شده در آمریکا از سال 1945 روند افزایشی نسبتا شدید به خود گرفته تا سال 1960 به رقم 60 هزار حلقه در چاه افزایش یافته است.

اما از آن به بعد  تا سال 1970 روند نزولی به خود گرفته و تا 28 هزار حلقه چاه نفت در سال کاهش یافته ولی از سال 1980 تا سال 1985 به بالاترین رقم یعنی 95 هزار حلقه چاه در سال افزایش یافته است.

اما بررسی های میدانی صورت گرفته نشان می دهد روند حفاری دکل های نفتی در آمریکا از سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی به طور چشمگیری کاهش یافته اما این پایان ماجرا نبوده و شرکتهای بزرگ نفتی مستقر در میادین پرمین، ایگل فورد ، باکن و نیوبرا اقرار کرده اند که در نیمه اول سال 2020 سیاست های خود را به سمت کاهش هرچه بیشتر هزینه های حفاری پیش برده اند.

در ادامه این تحلیل همچنین آورده شده که پیش بینی می شود روند نزولی حفاری چاه های نفتی در سه ماهه چهارم سال جاری با شیب تندتری کاهش یابد. اما نکته جالب توجه اینکه میزان کاهش تعداد دکل ها در میادین نفت شیل که مستعد استخراج گاز هستند بسیار اندک بوده است.