۰ نفر

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری خبر داد:

افزایش یک میلیون بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۱۶
کد خبر: 468705
افزایش یک میلیون بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: تصمیم نفت افزایش ظرفیت تولید نفت است و در همین مسیر در مهرماه با کنسرسیوم هایی متشکل از 17 شرکت اکتشاف و تولید ایرانی که حاصل قراردادهای آی.پی.سی هستند، افزایش ظرفیت یک میلیون بشکه ای تولید نفت ایران امضا می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «علی آقامحمدی» امروز (دوشنبه) مراسم امضای ۱۳ قرارداد ازدیاد برداشت میادین نفتی با دانشگاه ها ادامه داد: پیوند دانشگاه و صنعت را با یک تجربه موفق که همکاری بین هشت دانشگاه و پژوهشگاه نفت در ۹ پروژه بزرگ در ازدیاد برداشت  را پشت سرگذاشتیم و اکنون گام دوم همکاری شکل گرفته است.

وی افزود: دانشگاه های ما با سرعت قابل قبول و زیر پوستی از دانشگاه های یک و دو به دانشگاه های سه و چهار در حال انتقال هستند و این گام به زودی برداشته می شود. 

در این زمینه بخوانید

آقا محمدی تاکید کرد: با توجه به املاکی که در اطراف دانشگاه تهران ،‌متعلق به این دانشگاه است، اطراف دانشگاه تهران مرکز تولید علم می شود و تهران را به شهر دانشی تبدیل کنیم. 

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه سابق نفت نیز به یک شهرک پژوهشی تبدیل شود، گفت: در شهر پژوهشی ری نیز به زودی شاهد تغییراتی خواهیم بود. 

آقا محمدی ادامه داد: در بازدید از پژوهشگاه نفت، نوع نگاه در مسایل متحول شده و در ری نیز اقدامات زیربنایی آغاز شده است. 

وی افزود: به نظر می آید ارتباط نفت با دانشگاه تنها مربوط به ازدیاد برداشت نیست. 

به گفته آقا محمدی، باید تحولات علمی تولید را در اینده ببینیم به تدریج به سمت سرعت تحولات و هماهنگی با آن حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: ما نمی توانیم ادامه گذشته جهان باشیم بلکه باید وارد مرحله جدید شویم و استفاده از نفت در این مورد بهترین گرینه است. 

آقا محمدی با اشاره به اینکه تمام رشته‌ها در نفت ظرفیت دارد و نمی توانیم آنها را میان رشته ای دنبال کنیم، گفت: نفت زمانی به دلیل خام فروشی و استفاده در بودجه جاری کشور می شد که باید اصلاح شود. و گرنه مهمترین بخش اقتصاد نفت است و بیشترین توجه در اقتصاد مقاومتی به نفت شده است.

وی افزود: تصمیم نفت رسیدن به ظرفیت تولید ۸.۵ میلیون بشکه در روز است و به زودی و در مهرماه با کنسرسیوم هایی متشکل از 17 شرکت اکتشاف و تولید ایرانی که حاصل قراردادهای آی.پی.سی هستند، افزایش ظرفیت یک میلیون بشکه ای تولید نفت ایران امضا می شود.