۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت از صعود بازماند/ بازگشت لیبی به مدار تولید

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶
کد خبر: 468671
نفت از صعود بازماند/ بازگشت لیبی به مدار تولید

درحالی قیمت نفت در پی طوفان گرمسیری سواحل خلیج مکزیک وارد مدار صعودی شد بود که خبر بازگشت تولید بالقوه نفت در لیبی مجددا سمت عرضه را تهدید کرد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ قیمت نفت با وجود افت تولید ناشی از طوفان گرمسیری در جنوب آمریکا، نتوانست بر عوامل کاهنده قیمت غلبه کند.

در این بین شاخص نفتی برنت که کار خود را برای هفته جاری از محدوده 43 دلار و 33 سنت آغاز کرده بود، اکنون با افت 2.2 درصدی به رقم 42 دلار و 13 سنت بازگشت.

همچنین شاخص وست تگزاس نیز در کانال 41 دلار و 11 سنت آغاز به کار کرد و اکنون با افت یک درصدی به رقم 40 دلار و 10 سنت بازگشت.

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت می توان به انتشار خبر بازگشت بالقوه تولید نفت در لیبی اشاره کرد. شرکت ملی نفت این کشور حالت فوق العاده را در مورد بنادر و تاسیسات نفتی ای که محاصره آنها موقتا برداشته شده لغو کرده اما گفته که این وضعیت در مورد سایر تاسیساتی که همچنان در اختیار گروه های مخالف است ادامه دارد. از این رو تحلیلگران بر این باورند که بازار به سختی می تواند از عهده هضم عرضه بیشتر بر بیاید.

همچنین شیوع ویروس کرونا به نگرانی عدم بهبود تقاضای نفت در بازارها در مدت زمان کوتاه و تداوم افت قیمت‌ها دامن زده است.

از سوی دیگر یکی از عوامل افت قیمت نفت، از سرگیری فعالیت سکوهای نفتی که به دلیل وقوع دومین طوفان در یک ماه اخیر در خلیج مکزیک متوقف شده بود، اعلام شده است.

این درحالی است که حدود 19 درصد تولید نفت فراساحلی آمریکا در خلیج مکزیک و حدود 12 درصد تولید گاز این کشور روز شنبه به دلیل وقوع طوفان سالی متوقف شده بود.