۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پلاتس مرجع قیمتگذاری نفت خام هند شد

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۹
کد خبر: 466973
پلاتس مرجع قیمتگذاری نفت خام هند شد

بزرگترین شرکت نفتی هند روز جاری خبر از قیمت‌گذاری محصولات خود بر مبنای نرخ های پلاتس و شاخص نفتی برنت داد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ روز جاری شرکت کایرن ایندیا بعنوان بزرگترین تولید کننده نفت خام در هندوستان نرخ گذاری محصولات خود بر مبنای قیمت های پلاتس را کلید زد.

این اولین باری است یک شرکت هندی مبنای قیمت‌گذاری نفت خام خود را پلاتس قرار می دهد و پیش بینی می کند 60 درصد از محصولاتش با این نرخ های جدید به فروش بروند.

گفتنی است با این اقدام شرکت نفتی کایرن ایندیا، این کشور به جمع تولیدکنندگان نفت خام آسیا و اقیانوسیه پیوست که در یک دهه گذشته بر مبنای قیمت های پلاتس و شاخص نفتی برنت نفت خام خود را قیمت‌گذاری کرده اند.

رئیس بازارهای نفت پلاتس در این باره گفت: انتخاب قیمت‌گذاری پلاتس از سوی کایرن ایندیا نشان دهنده اعتماد خریداران نفت خام به نحوه نرخ گذاری ماست.

کایرن ایندیا شرکت نفت و گاز هندی است، که در زمینه اکتشاف و تولید نفت خام و گاز طبیعی در کشورهای سریلانکا و هند، فعالیت می‌کند. شرکت کایرن ایندیا در سال ۲۰۰۷ آغاز به‌کار کرد و هم‌اکنون پنجمین شرکت نفتی هندی به‌شمار می‌آید.

شرکت کایرن دارنده چاه نفت راجیستان در غرب هندوستان است که عمده محصولات آن نفت سنگین با درصد گوگرد 86 صدم درصد و بیشتر نفت خام راجستان به پالایشگاه های واقع در ساحل غربی هند می رود.