۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ردپای افزایش قیمت برق/ به نام رایگانی به کام گرانی

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 465535
ردپای افزایش قیمت برق/ به نام رایگانی به کام گرانی

در حالی ظاهرا تلاش می‌شود که با طرح برق امید مصرف برق مدیریت شود که به نظر این طرح بیشتر در جهت واقعی شدن قیمت برق طراحی شده تا کمک به خانوارها.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در ماه گذشته وزارت نیرو از طرحی رونمایی کرد که به دنبال آن قرار شد برق مصرفی مشترکین کم مصرف رایگان شده و مشترکین پُرمصرف بهای بیشتری بپردازند.

از این رو مسئولین مربوطه در مصاحبه‌های خود بیان داشته‌اند که بیش از 30 میلیون نفر باتوجه به این طرح مشمول بخشودگی می‌شوند که البته تحلیلگران اقتصادی این عدد را رد کرده و در بهترین حالت پیش بینی کرده اند که  7 میلیون نفر از این طرح بهره برده و تخفیف قیمت برق شامل حالشان شوند.

از سویی دیگر نمایندگان عضو کمیسیون انرژی نیز از عدم مشورت دولت و وزارت نیرو با مجلس در خصوص برنامه ریزی این طرح گلایه مند بوده و اظهار داشته اند که این طرح برای رسیدن به موفقیت باید پخته تر شود وگرنه هیچ امیدی را در میان مردم ایجاد نخواهد کرد.

اما نکته قابل تامل این طرح، اهداف وزارت نیرو در پس اجرای آن است که با دنبال کردن گفته‌های اخیر مسئولان این وزارت خانه به موضوع واقعی سازی قیمت برق با اجرای این طرح می‌رسیم.

در این رابطه اخیرا محمدحسن متولی زاده قائینی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر بیان داشته است: در تنظیم قیمت برق به دنبال متعادل کردن عرضه و تقاضای برق هستیم و در این زمینه مصوباتی در دست پیگیری داریم که بورس هم می‌تواند به این تعادل عرضه و تقاضا کمک کند و مجموعه توانیر در صدد است تا پایان امسال شرایطی را به وجود آورد تا قیمت برق واقعی شود.