۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تداوم قطعی برق برخی از مناطق روستایی زلزله زده/ سیستم آبرسانی برقرار است

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبر: 465222
تداوم قطعی برق برخی از مناطق روستایی زلزله زده/ سیستم آبرسانی برقرار است

درحالی تلاش برای برقراری و پایداری شبکه برق قطع شده مناطق زلزله زده استان گلستان ادامه دارد که هنوز برق چندین روستا وصل نشده است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ ساعت 2 و 4 دقیقه امروز صبح زلزله ای به بزرگی 5.1 ریشتر بخش هایی از استان گلستان را لرزاند.

در این بین بخش هایی از شهرستان سمنان و همچنین قسمت هایی از استان خراسان شمالی نیز زمین لرزه را احساس کردند که البته خساراتی به روستاهای استان گلستان وارد شد.

از سویی دیگر در ابتدای این زمین لرزه گزارش هایی از قطعی شبکه آب و برق برخی از مناطق استان منتشر شد که پس از پیگیری های انجام شده مشخص شد تا کنون تعدادی از روستاها که شبکه برق آن ها به دلیل زمین لرزه با قطعی مواجه شده بودند مجددا به شبکه پایدار برق وصل شده اند.

اما تا این لحظه هنوز تعداد سه روستا همچنان در خاموشی و قطعی برق به سر می برند.

یکی از شهرهای آسیب دیده در این زلزله شهرستان رامیان است که مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو در خصوص آخرین وضعیت شبکه برق این شهر بیان داشت: در بخش برق این شهرستان در ساعت اولیه زلزله، چند دقیقه‌ای قطعی برق داشتیم که وضعیت برق منطقه با حضور تیم‌های عملیاتی سریعا به حالت عادی برگشت.

وی با بیان اینکه همزمان با وقوع زلزله در رامیان شش روستا هم بی‌برق شد، گفت: تا این لحظه سه روستا برق‌دار شده و تیم‌های عملیاتی حاضر در منطقه، به محض بازگشایی مسیرهای دسترسی که بر اثر رانش زمین مسدود شده، مشکل برق سه روستای دیگر را نیز حل خواهند کرد.

البته به گفته مسئولین در این زمین لرزه نیز خساراتی به شبکه آبرسانی روستایی شهرستان رامین در استان گلستان وارد نکرده است.