۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت آگوست را چگونه گذراند؟/ ناپایداری روند صعودی قیمت‌ها

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۳
کد خبر: 463839
نفت آگوست را چگونه گذراند؟/ ناپایداری روند صعودی قیمت‌ها

درحالی قیمت نفت در یک ماهه اخیر روند فرسایشی خود را پی گرفت که پیش بینی می‌شود با بهبود نسبی تقاضا قیمت تا محدوده 47 دلار پیش برود.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ پس از یک ماه نوسانات محدود و کم شیب، سرانجام قیمت نفت نتوانست در کانال 46 دلار تثبیت شود.

در این میان شاخص نفتی برنت اولین روز سپتامبر پس از یک افت یک درصدی مجددا تا محدوده 45 دلار و 87 سنت بالا آمد.

همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس نیز با افزایش 1.15 درصدی نسبت به افت روز گذشته به محدوده 43 دلار و 11 سنت بازگشت.

گفتنی است از ابتدای ماه آگوست که شاخص برنت که کار خود را از محدوده 44 دلار و 50 سنت آغاز کرد تا پایان ماه تنها با نوسان جزیی در ماه گذشته توانست با رشد اندک در قیمت 45 دلارو 60 سنت به کار خود پایان دهد.

شاخص وست تگزاس هم با روندی مشابه شاخص برنت در ماه آگوست ظاهر شد و کار خود را از محدوده 41 دلار آغاز و در کانال 42 دلار و 60 سنت پایان داد.

در ماه گذشته میلادی همچنان شاهد غلبه عرضه بر تقاضا در معاملات نفت خام بودیم که البته تاثیر کاهش تولید اوپک پلاس در ماه های قبل روند قابل توجهی بر کاستن از ذخایر نفت خام دنیا داشت.

این در حالی است که تحلیلگران انتظار دارند که باتوجه به کاهش تولید اوپک پلاس در ماه می، ژوئن و جولای، ذخایر نفتی آمریکا نیز در آخرین هفته آگوست با کاهش دو میلیون بشکه‌ای روبرو شود.

 اما آن طور که پیداست در حال حاضر قیمت نفت به شدت تحت تأثیر مقاومت 46 دلاری قرار داشته و صرفا با تقویت عوامل بنیادی از قبیل امیدواری به بهبود تقاضا و انتشار اخباری از پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید می تواند نفت را به کانال 47 دلارهدایت کند.