۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حرکت خلاف جهت دو شاخص نفتی/ مولفه‌های بنیادی افزایش قیمت نفت فعال می‌شوند

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵
کد خبر: 462469
حرکت خلاف جهت دو شاخص نفتی/ مولفه‌های بنیادی افزایش قیمت نفت فعال می‌شوند

باوجود طوفان خلیج مکزیک و افت تولید نفت در آمریکا اما به دلیل اخبار تاثیرگذار منفی بر شاخص وست تگزاس، مسیر صعودی برنت از این شاخص نفتی جدا شد.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ در دومین روز معاملاتی بازارهای جهانی، قیمت نفت به واسطه امیدواری به افزایش تقاضا مجددا روند صعودی به خود گرفت.

در این میان اما دو شاخص مهم برنت و وست گزاس خلاف جهت یکدیگر در حرکت هستند که البته دلیل این موضوع در ادامه گزارش بیان خواهد شد.

تا کنون شاخص برنت با رشد 33 سنتی نسبت به معاملات دیروز در محدوده 45 دلار و 34 سنت قرار دارد که البته در این اعداد، کانال 45 دلار و 78 سنت محدوده مقاومتی قابل توجهی برای شاخص برنت محسوب می‌شود.

از سوی دیگر اما شاخص وست تگزاس اینترمدییت با افت 35 سنتی نسبت به اوج روز گذشته به کار خود در معاملات امروز ادامه می‌دهد.

یکی از عمده دلایل افزایش قیمت نفت، افزایش امیدواری‌ها به غلبه بر ویروس کرونا و تقویت تقاضای سوخت در جهان است.

از سوی دیگر خبر رسیده که امروز مذاکره کنندگان ارشد تجاری آمریکا و چین در تماس تلفنی بر سر ادامه اجرای فاز نخست توافق تجاری به توافق رسیدند.

اما به نظر می‌رسد عامل کاهنده قیمت وست تگزاس، آمار ضد و نقیض از تعداد دکل‌های نفتی این کشور و همچنین افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا باشد.

البته یادآور می‌شود که طوفان روز گذشته خلیج مکزیک و تعطیلی 82 درصد از فعالیت‌های فراساحلی تولید نفت یکی از محرک‌های قیمت نفت در روز جاری است.

گفتنی است در پی طوفان خلیج مکزیک، تولید بیش از 1.5 میلیون بشکه نفت در مناطق فراساحلی خلیج مکزیک متوقف شده که حدود 15 درصد کل تولید نفت آمریکا به شمار می‌رود.