۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت نفت در پی امیدواری به پایان کرونا/ انتشار داده‌های مثبت از اقتصاد دنیا

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۱
کد خبر: 459171
افزایش قیمت نفت در پی امیدواری به پایان کرونا/ انتشار داده‌های مثبت از اقتصاد دنیا

قیمت نفت خام به دلیل انتشار اخباری در خصوص موفقیت واکسن کرونا توسط روسیه با رشد دو درصدی همراه شد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ دقیقا در هفته گذشته چنین روزی در پی انفجار بندر بیروت، قیمت نفت به محدوده 46 دلار نزدیک شد و تا روز گذشته نیز درکانال 44 دلار باقی ماند.

در این بین شاخص برنت که دیروز در محدوده44دلار و 40 سنت برای هفته جدید کار خود را آغاز کرد ودر روز جاری با انتشار دو خبر مثبت توانست به کانال 46 دلار صعود کند.

همچنین شاخص وست تگزاس اینترمدییت نیز با رشد 2.17 درصدی به رقم 42 دلار و 85 سنت افزایش یافت.

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در دو روز گذشته می‌توان به انتشار خبری در خصوص احتمال ارائه یک بسته محرک اقتصادی از سوی آمریکا  اشاره کرد. گفتنی است پس از آنکه ترامپ در توئیتی اظهار داشت که دموکرات‌های ارشد کنگره خواهان ملاقات با وی در خصوص بسته محرک مالی جدید هستند قیمت نفت شاهد افزایش بود. مذاکرات بین دموکرات‌ها و دولت ترامپ هفته گذشته با بن بست مواجه شده بود.

یک موسسه نفتی در امریکا در این رابطه اعلام کرد:  «قانون گذاران آمریکایی به مذاکرات خود بر سر بسته مالی مقابله با کرونا ادامه می‌دهند. استیون منوچین وزیر خزانه داری هم گفته در برخی حوزه‌ها دستیابی به توافق ممکن است و می‌توان انتظار داشت یک توافق منصفانه به دست بیاید. اظهارات مدیر اجرایی شرکت آرامکو در مورد بهبود تقاضا نیز تاثیری مثبت بر بازارها گذاشته است.»

پیش از این نیز روز یکشنبه یکی از مدیران اجرایی شرکت آرامکو گفته بود با توجه به گشایش تدریجی اقتصادهای منطقه آسیا وی انتظار ترمیم تقاضا برای نفت در این منطقه را دارد.

از سویی دیگر اما از ابتدای ماه آگوست تولید نفت اوپک پلاس افزایش پیدا کرده اما افزایش فعالیت‌های صنعتی سبب شده تا میزان تورم منفی کارخانه‌ها در چین در ماه گذشته کاهش یابد که این هم نشانه‌ای دیگر از ترمیم دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

همچنین نشانه‌های بهبود تقاضا در بازار سوخت جت مشاهده می‌شود و شمار پروازهای سراسر جهانی در مدت هفت روز منتهی به یکشنبه هفتهجاری شش درصد رشد کرد. میانگین پروازها هنوز 33 درصد کمتر از زمان پیش از کرونا است.

همچنین بر اساس آمارها در امریکا مسافرت هوایی 80 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است اما اندکی بهتر از ماه می‌است.