۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افت قیمت نفت از بیم افزایش تولید اوپک پلاس/ تهیج سرمایه گذاران آمریکایی به تولید شیل

۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷
کد خبر: 457464
افت قیمت نفت از بیم افزایش تولید اوپک پلاس/ تهیج سرمایه گذاران آمریکایی به تولید شیل

قیمت نفت در پی ترس از افزایش عرضه از سوی اوپک پلاس کاهش یافت.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ درحالی قیمت نفت باتوجه به داده‌های مثبت اقتصادی از آسیا هفته مثبتی را آغاز کرده بود که نزدیک شدن به تاریخ تسهیل کاهش تولید اوپک پلاس، معامله گران نفت را در دنیا نگران افزایش مازاد عرضه این ماده کرد.

در این بین قیمت هر بشکه نفت برنت با 33 سنت معادل 0.75 درصد کاهش به 43 دلار و 82 سنت رسید. همچنین قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز امروز با 28 سنت معادل 0.68 درصد کاهش به 40 دلار و 73 سنت رسید.

از مهم ترین دلایل افت قیمت نفت در بازارهای جهانی، ترس از نزدیک شدن به زمان تسهیل کاهش تولید اوپک پلاس است. این گروه در ماه جاری قرار است بخشی از تعهدات خود نسبت به کاهش تولید را تسهیل کنند که این امر سبب افزایش فشار بر سمت عرضه خواهدشد.

همچنین به دلیل نگرانی درباره کاهش تقاضای سوخت در امریکا نیز شاهد فشار بر قیمت نفت در بازارهای جهانی هستیم ، زیرا موج تازه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان سبب افزایش دوباره محدودیت‌ها برای مهار ویروس کرونا می‌شود و این در حالی است که تولیدکنندگان عمده نفت شروع به افزایش تولید خود کرده‌اند.

رئیس تحقیقات کالای بانک ملی استرالیا در این باره گفت: داده‌های مربوط به تقاضای انرژی برای تولید جهانی دلگرم‌کننده بوده‌ است، اما هنوز هم شواهدی از توقف و کندی روند تقاضای نفت در بعضی از بازارها به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا وجود دارد.

اما نکته قابل توجه اینجاست که در پی تسهیل کاهش تولید از سوی اوپک پلاس، تولیدکنندگان شیل نیز به افزایش تولید از میادین نفتی آمریکا ترغیب شوند.