۰ نفر

صنعت گاز طبیعی مایع ۱۰۰هزار شغل به کانادا می‌آورد

۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶
کد خبر: 455848
صنعت گاز طبیعی مایع ۱۰۰هزار شغل به کانادا می‌آورد

صنعت گاز طبیعی کانادا در استان غربی بریتیش کلمبیا با ظرفیت تولید ۵۶ میلیون تن در سال، حدود ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می کند.

 به گزارش اویل پرایس، اتحادیه گاز طبیعی مایع کانادا اعلام کرد صنعت گاز طبیعی این کشور در استان غربی بریتیش کلمبیا با ظرفیت تولید 56 میلیون تن در سال، حدود 100 هزار شغل ایجاد می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این 100 هزار شغل نمی‌تواند خسارتی را که استان آلبرتا از متوقف کردن فعالیت های نفتی خود متحمل شده جبران کند. بریتیش کلمبیا با چنگ و دندان جلوی توسعه خط لوله حیاتی آلبرتا را در این استان گرفته است ولی این خبر برای استان بریتیش کلمبیا که دو سوم این مشاغل را در اختیار خواهد داشت یک پیروزی شیرین است.

 علاوه بر ایجاد این مشاغل، دستمزد کارکنان این صنعت بیش از 6 میلیارد دلار (4.6 میلیارد دلار برای بریتیش کلمبیا) افزایش خواهد یافت و تولید ناخالص داخلی کانادا 11 میلیارد دلار به صورت سالانه بالا می رود. بیش از 108 میلیارد دلار درآمد برای استانهای مختلف ایجاد می شود که 94 میلیارد دلار آن به استان بریتیش کلمبیا می رسد.

 دولت فدرال کانادا 64 میلیارد دلار درآمد اضافی خواهد داشت.

 جنگ بین استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا بر سر نفت آلبرتا و خط لوله ای که باید از استان بریتیش کلمبیا بگذرد، سالهاست ادامه دارد. دولت فدرال کانادا مجبور شده در این منازعه میانجیگری کند چون متوقف شدن پروژه های انرژی به نفع دولت کانادا نیست.