۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

روزگار سیاه چاه‌های نفت در آمریکا/ بازگشت به ٨٠سال پیش

۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
کد خبر: 450546
روزگار سیاه چاه‌های نفت در آمریکا/ بازگشت به ٨٠سال پیش

درحالی چاه های نفت شیل مهم‌ترین قربانیان افت قیمت نفت هستند که در جدیدترین گزارش ها، شاهد کاهش تعداد دکل‌های فعال نفتی به تعداد سال ١٩۴٠ میلادی هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، نفت هفته منتهی به سوم جولای را مثبت به پایان رساند. در این بین یکی از مهم‌ترین دلایل رشد هفتگی قیمت نفت این بود که برای نهمین هفته پیاپی، شمار دکل‌های نفتی فعال آمریکا روند کاهشی را پیمود. بیکرهیوز در گزارش هفته گذشته خود آورده است که با کاهش دو دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به دوم ژوئیه به ۲۶۳ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت رسید‪. ‬

گفتنی است تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، نسبت به هفته مشابه آن در سال گذشته میلادی که ۷۰۰ دستگاه بود، ۷۳ درصد کاهش یافت‪.‬ از این رو مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با سه دستگاه کاهش به ۱۸۵ دستگاه یعنی کمترین تعداد از ژوئن ۲۰۰۹ رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه افزایش به ۷۶ دستگاه رسید‪.‬قابل ذکر است که این نهمین هفته پیاپی برای کاهش بی‌سابقه تعداد دکل‌های ایالات متحده بود‪.‬

از سویی دیگر اما نگرانی از شیوع مجدد کرونا در دنیا سبب شد تا تقاضای نفت بازهم تحت فشار قرار گرفته و قیمت طلای سیاه در روند صعودی خود دچار تردید شود.

از این رو در هفته گذشته شاخص برنت که کار خود را از محدوده ۴٠.٢١ دلار آغاز کرده بود توانست با رشد ۵ درصدی در طول هفته به رقم ۴٢ دلار و ٨٠ سنت دست یابد.

انرژی1

همچنین شاخص وست تگزاس اینترمیدیت(WTI)نیز با رشد ٨درصدی به رقم ۴٠.٣٢سنت افزایش یافت.

انرژی2