۰ نفر

سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پایین‌دستی نفت نیازمند جلب اعتماد مردم

۹ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۲
کد خبر: 449340
سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پایین‌دستی نفت نیازمند جلب اعتماد مردم

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است هدایت نقدینگی به سمت تولید صنایع پایین‌دستی صنعت نفت علاوه‌بر بی‌نیاز کردن کشور، ایجاد اشتغال کرده و برای مردم سودآوری دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، هادی بیگی‌نژاد درخصوص ایجاد اشتغال با گذر از خام‌فروشی، ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه و تکمیل زنجیره پایین‌دستی صنعت نفت، گفت: نخستین قدم برای ایجاد اشتغال از این طریق، افزایش سطح درگیری اجتماعی و علمی است بدین معنا که ابتدا باید دانشگاه‌های مختلف را درگیر مسئله نفت و گاز کرد، درواقع گره‌های صنعت نفت با دانشگاه‌های مختلف طرح و اعتبارات کارهای پژوهشی توزیع ‌شود. در این صورت ابتدا دانشجویان و دانشگا‌ه‌های مختلف مشغول به کار شده و در ادامه با افزایش سطح علمی، زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری و گسترش صنایع پایین دستی فراهم خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد اشتغال با جلوگیری از خام‌فروشی محقق می‌شود، افزود: تحقق این مهم نیازمند اجماع ملی است، درواقع مجلس و تمام ارکان دولت، وزارت نفت، قرارگاه خاتم، دانشگاه‌ها و... باید جلو بیایند اما اکنون عده‌ای در بدنه دولت اعتقادی بر جلوگیری از خام‌فروشی ندارند.

وی با اعتقاد به اینکه هدایت نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت تولید صنایع پایین‌دستی به اقناع ملی نیاز دارد، اضافه کرد: دولت و مجلس موظفند بستر را برای سرمایه‌گذاری مردم در این عرصه فراهم کنند چراکه مردم درصورتی به سرمایه‌گذاری روی میاورند که به اعتماد کامل رسیده باشند.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است هدایت نقدینگی به سمت تولید صنایع پایین‌دستی صنعت نفت علاوه‌بر بی‌نیاز کردن کشور ایجاد اشتغال کرده و برای مردم سودآوری دارد.