۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

چشم انداز سودآوری در آریاساسول/ سود تقسیمی مجمع از طریق سجام پرداخت خواهد شد

۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۰
کد خبر: 448932
چشم انداز سودآوری در آریاساسول/ سود تقسیمی مجمع از طریق سجام پرداخت خواهد شد

درحالی شرکت پتروشیمی آریا ساسول در آستانه برگزاری اولین مجمع عمومی سالانه است که مقرر شده سود تقسیمی در این مجمع از طریق سامانه سجام و پرداخت شود.

اقتصاد آنلاین-مریم علیزاده؛ در نشست خبری روز جاری مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریا ساسول ضمن ارایه آخرین اخبار در خصوص میزان تولید و فروش این شرکت گفت: رکورد تولید پلی اتیلن سنگین با ٣٨٦ هزار تن و سبک با ٣٧٠ هزار تن در کشور، تاکنون متعلق به آریاساسول است. گفتنی است رتبه دوم تولید پلی اتیلن سنگین با ٣٦٢ هزار تن در اختیار پتروشیمی مهر و رتبه سوم به مهاباد با ٣٤٤ هزارتن پلی اتیلن سبک خطی متعلق است، رتبه چهارم و پنجم تولید هم متعلق به پتروشیمی لاله و لرستان است.

وی در خصوص چشم‌انداز سودآوری این شرکت نیز گفت: در برنامه داریم از طریق تولید پلی اتیلن سنگین با کاتالیست متالوسن به سودآوری قابل توجهی دست یابد. بحرینی در ادامه افزود: پیش بینی می کنیم که تا پایان سال ١۴٠٣ به سود عملیاتی ۵٠٠ میلیون دلار در سال دست یابیم.

وی همچنین در خصوص طرح های در دست اقدام سال جاری شرکت‌ نیز گفت: برای امسال در نظر داریم که واحد ٣٠٠ هزار تنی پلی اتیلن را راه‌اندازی کنیم ولی تا آن زمان قطعا برنامه های برای حفظ پایداری تولید و فروش محصولات به رغم شرایط کرونایی اتخاذ خواهیم کرد. بحرینی افزود: باوجود وضعیت نامساعد تقاضا برای برخی محصولات در جهان ، اما کسب و کار ما آسیبی از کرونا ندیده و هم اکنون پلی اتیلن سنگین گرید فیلم و پلی اتیلن سبک گرید فیلم از اصلی ترین تولیدات شرکت است که قسمت کنونی آن ٨۵٠ دلار می باشد و افت جدی نسبت به سال قبل ندارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریا ساسول در پاسخ به خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص نحوه پرداخت سود تقسیمی این شرکت نیز گفت: تدابیری اتخاذ شده تا سود تقسیمی در مجمع پیشرو از طریق سامانه سجام به سهامدارانی که در این سامانه احراز هویت شده اند پرداخت شود.

بحرینی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص آینده افزایش سرمایه شرکت و همچنین منبع تامین آن نیز گفت: فعلا هنوز بر سر تاریخ افزایش سرمایه به جمع‌بندی نرسیدیم اما قطعا برای اجرای پروژه هایی که مد نظر داریم نیاز به افزایش سرمایه است. وی افزود: باتوجه به سود انباشته ۴٢ هزار میلیارد ریالی شرکت، منطقی است که این افزایش سرمایه از محل سود انباشته باشد اما این موضوع باید به تقویم مجمع فوق‌العاده برسد و زود است که در مورد آن اظهار نظر شود.