۰ نفر

تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز آمریکا باز هم کاهش یافت

۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷
کد خبر: 448793
تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز آمریکا باز هم کاهش یافت

تعداد چاه های فعال نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، در هفته منتهی به بیست و ششم ژوئن به پایین‌ترین حد یعنی ۲۶۵ حلقه رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در شرایطی که قیمت بالاتر نفت برخی تولید کنندگان را تشویق به آغاز حفاری کرده است، شرکت‌های انرژی آمریکا و کانادا یک بار دیگر در این هفته تعداد چاه های فعال نفت و گاز طبیعی را به پایین‌ترین حد رساندند.

 طبق اطلاعات شرکت بیکر هیوز، تعداد چاه های فعال نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، در هفته منتهی به بیست و ششم ژوئن به پایین‌ترین حد 265 حلقه رسید.

 تعداد چاه های فعال نفت و گاز آمریکا در حال حاضر 702 حلقه یا 73 درصد کمتر از سال گذشته در همین زمان است. این هشتمین هفته پیاپی است که آمریکا پایین ترین رکورد را در تعداد این چاه ها ثبت می‌کند.

 تعداد کل چاه های فعال آمریکا 36 حلقه در ماه ژوئن کاهش یافت. تعداد چاه های نفت آمریکا یک حلقه در این هفته پایین آمد و به 188 رسید که پایین‌ترین رقم از ژوئن 2009 است. این در حالی است که تعداد چاه های گاز آمریکا روی 75 ثابت مانده است.

طبق اطلاعات بیکر هیوز، تعداد چاه های فعال نفت و گاز کانادا 4 حلقه در این هفته کم شده و به پایین ترین حد 13 رسیده است.

 در حالی که قیمت نفت هنوز هم به خاطر کاهش تقاضای ناشی از همه گیری ویروس کرونا، حدود 37 درصد پایین تر از آغاز سال جاری میلادی است، ولی قیمت نفت آمریکا 127 درصد طی 9 هفته گذشته افزایش یافته و به 38 دلار در هر بشکه رسیده است. اقتصادهای جهان امیدوارند با برداشته شدن تعطیلی ها تقاضا به شرایط معمول باز گردد.

 تحلیلگران عقیده دارند قیمت بالاتر نفت شرکت‌های انرژی را تشویق می‌کند روند کاهش چاههای نفت را آهسته کرده و به تدریج بر تعداد آنها اضافه کنند.