۰ نفر

اطمینان گازپروم روسیه از پایان به موقع خط لوله جریان شمالی-۲

۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵
کد خبر: 447973
اطمینان گازپروم روسیه از پایان به موقع خط لوله جریان شمالی-۲

شرکت «گازپروم» روسیه، به رغم کارشکنی‌های آمریکا، همچنان در حال پیشبرد طرح ساخت خط لوله گاز جریان شمالی- ۲ است و انتظار دارد راه اندازی آن در اواخر سال جاری میلادی یا در اوایل سال ۲۰۲۱ انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، شرکت «گازپروم» روسیه که هلدینک انرژی در این کشور را برعهده دارد،  همچنان انتظار دارد که به رغم کارشکنی ‌های آمریکا، راه اندازی خط لوله گاز "جریان شمالی-2" در اواخر سال جاری 2020 یا در اوایل سال 2021 (میلادی) انجام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، "آنتون دمچینکو" رئیس بخش روابط با سرمایه گذاران شرکت گازپروم با اعلام این مطلب، گفت: «به رغم اینکه طرح اجرای این خط لوله در حال حاضر تحت فشار است، ولی اقدامات برای ساخت و تکمیل آن همچون گذشته ادامه دارد، هرچند این شرکت در ارائه اطلاعات در این باره محدود عمل می ‌کند .»

این مقام ارشد شرکت گازپروم افزود: «من به طور خلاصه می توانم تأیید کنم که ما همچنان در حال کار به روی این پروژه هستیم و انتظار داریم که مراحل ساخت این خط لوله در پایان سال 2020 یا آغاز سال 2021 به پایان برسد.»

لازم به یادآوری است که ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی مخالف تکمیل ساخت این خط لوله گاز و بهره برداری از آن هستند. در ماه دسامبر سال 2019 ، کاخ سفید تحریم‌هایی را برای شرکت‌های شریک در ساخت این طرح  اعمال کرد تا بدین ترتیب روند ساخت خط لوله را کند کند.

مقامات بلندپایه روسیه بارها اعلام کرده ‌اند که سیاست آمریکا در قبال این پروژه هم برای طرف روسی و هم برای آلمان قابل قبول نیست. در عین حال، مسکو راهی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا پیدا کرد. بدین ترتیب که یکی از کشتی‌های متعلق به شرکت گازپروم در صندوق بین المللی " STIF " که در روسیه فعالیت دارد، ثبت شد. در نتیجه، این شرکت این فرصت را به‌دست آورد تا بدون ترس از اعمال محدودیت ‌ها ، خط لوله گاز را به پایان برساند.