۰ نفر

تاس روسیه: اعضای اوپک پلاس به تعهدات ماه گذشته عمل کرده‌اند

۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴
کد خبر: 446738
تاس روسیه: اعضای اوپک پلاس به تعهدات ماه گذشته عمل کرده‌اند

کشورهای اوپک پلاس شرکت کننده در توافق کاهش ۹.۷ میلیون بشکه در روز با اعضای اوپک، این توافق را در ماه مه (ماه گذشته میلادی) انجام دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین، خبرگزاری دولتی تاس روسیه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: اعضای اوپک پلاس در ماه گذشت میلادی برای تثبیت قیمت نفت تا ۸۷ درصد، غیر اوپک تا ۹۲ درصد و ۱۰ کشور عضو اوپک تا ۸۴ درصد در انجام تعهد خود در قالب توافق جدید موفق بوده‌اند.

این اطلاعات با گزارشی که توسط آژانس بین‌المللی انرژی تهیه شده و قرار است در جلسه امروز کمیته فنی اوپک پلاس بررسی شود منطبق است.

براساس گزارش تاس، آژانس در گزارش خود که روز سه‌شنبه منتشر شد اعلام کرد که اعضای اوپک پلاس تا ۸۹ درصد، اوپکی‌ها تا ۸۶ درصد و غیر اوپکی ها تا ۹۴درصد تعهدات خود را در ماه قبل انجام دادند.

براساس برآوردهای آژانس بین المللی انرژی، در ماه گذشته میلادی، کشورهایی مانند عراق، نیجریه، آنگولا، قزاقستان و دیگران نتوانستند مطابق سهمیه تولید نفت خود را کاهش دهند.

فردا نتایج اخیر در جلسه کمیته نظارت وزیران اوپک پلاس بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که شامل هشت کشور روسیه، عربستان سعودی، امارات، کویت، الجزایر، ونزوئلا،  عراق و قزاقستان می‌شود.

اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروفند، پس از کاهش شدید قیمت نفت در پی گسترش ویروس کرونا در جهان تصمیم گرفتند با مشارکت دیگر فروشندگان نفت در جهان به توافقی برای کاهش تولید برسند.

آنها سرانجام توافق کردند که تولید خود را از اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. سهم اوپک که متشکل از ۱۰ کشور با بیشترین تولید از اکتبر سال ۲۰۱۸ است، به میزان شش میلیون و ۸۴ هزار بشکه در روز است.

این توافق بار دیگر هم مورد تایید قرار گرفت و قرار است تا ماه آینده میلادی نیزادامه داشته باشد.