۰ نفر

روسیه ۱۰میلیارد دلار مالیات بیشتر از شرکت‌های نفتی دریافت می‌کند

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۳
کد خبر: 446529
روسیه ۱۰میلیارد دلار مالیات بیشتر از شرکت‌های نفتی دریافت می‌کند

روسیه در سال جاری میلادی ۱۰ میلیارد دلار پول بیشتری از شرکتهای نفتی این کشور به عنوان مالیات دریافت می کند تا صرف بهبود شرایط اقتصادی پس از بحران کرونا شود.

 به گزارش رویترز، معاون وزیر دارایی روسیه گفت این کشور در سال جاری میلادی 10 میلیارد دلار پول بیشتری از شرکتهای نفتی این کشور به عنوان مالیات دریافت میکند. این پول به همراه منابع صندوق ثروت ملی روسیه و وامهای گرفته شده به تامین هزینه های بهبود اقتصادی پس از پایان بحران کرونا کمک می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پیش ‌بینی می‌شود اقتصاد روسیه در نتیجه تعطیلی های اعمال شده به خاطر مهار گسترش ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت- صادرات اصلی این کشور- 6 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود که سریعترین رکورد آن طی یک دهه گذشته است.

یک طرح دولتی برای آغاز فعالیت های اقتصادی حدود 5 تریلیون روبل ( 71یک میلیارد دلار) تا پایان 2021 هزینه در بردارد.

 الکسی سازانوف، معاون وزیر دارایی روسیه گفت کاهش قیمت نفت به تنهایی 2 تریلیون روبل از بودجه این کشور را در سال جاری میلادی کم میکند. وزارت دارایی روسیه وام های بیشتری می‌گیرد و مجبور است برای تامین هزینههای خود از صندوق ثروت ملی این کشور استفاده کند.

 مکانیسمی که روسیه برای متعادل نگه داشتن قیمت داخلی سوخت در پیش گرفته، حمایت بیشتری از اقتصاد این کشور می کند. طبق این مکانیسم، دولت در زمان بالا بودن قیمت نفت یارانه پرداخت می کند و هنگام پایین بودن قیمت نفت، مابه التفاوت آن را پس می‌گیرد.

سازانوف گفت با نفت بشکه ای 30 تا 40 دلار، بودجه روسیه تحت سیستمی با عنوان اقدامات مالیاتی، 700 میلیارد روبل درآمد بیشتری در سال جاری میلادی خواهد داشت که برابر با 3 تریلیون روبل طی 5 سال است.

وی طی مصاحبه ای گفت :« وقتی بودجه مخصوصاً نیازمند پول نقد برای انجام تعهداتش است، این شیوه موثر خواهد بود و ما تحت هیچ شرایطی آن را تغییر نمی دهیم».

 شرکت های نفتی روسیه مالیات بر استخراج نفت و عوارض صادرات را هم پرداخت می کنند.

سازانوف گفت با توجه به وامگیری های بیشتر و استفاده از صندوق ثروت ملی، نیازی به افزایش بیشتر مالیات ها نیست.