۰ نفر

ظریف: روابط ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف تنگاتنگ است

۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶
کد خبر: 446232
ظریف: روابط ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف تنگاتنگ است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و ترکیه اظهار کرد: روابط دو کشور در حوزه های مختلف تنگاتنگ است و در سفر خود به ترکیه با مسؤولان این کشور درباره از سرگیری روابط اقتصادی پس از کرونا گفت‌ وگو می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمدجواد ظریف» یکشنبه شب در بدو ورود به ترکیه اظهار کرد: روابط با همسایگان برای ما و منطقه ما در اولویت سیاست خارجی است از این رو پس از وضع جدید کرونا سفری به سوریه داشتم و امروز از سفر به ترکیه نیز خوشحالم.

وی یادآور شد: روابط این دو کشور در حوزه‌های مختلف تنگاتنگ است و نیاز به مشورت های مستمر دارد که به دلیل کرونا این مشورت ها در سطوح بالای دو کشور انجام نشده است؛ هرچند که رؤسای جمهوری و وزرا و مسؤولان کمیسیون مشترک تلفنی گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ضروری دیدم سفری به ترکیه برای مسائل دوجانبه و گفت وگو درباره از سرگیری روابط اقتصادی و همکاری های انرژی و مسائل منطقه ای داشته باشیم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای دیداری کاری و گفت وگو با همتای خود در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی به آنکارا سفر کرده است.

پس از سفر به سوریه، این دومین سفر خارجی دکتر ظریف پس از فروکش کردن نسبی موج نخست شیوع ویروس کروناست.