۰ نفر

پیش‌بینی کوچک‌شدن اقتصاد دنیا، ‌نفت را ارزان کرد

۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۶
کد خبر: 444919
پیش‌بینی کوچک‌شدن اقتصاد دنیا، ‌نفت را ارزان کرد

قیمت نفت که چند روز گذشته را تحت تاثیر تمدید توافق کاهش تولید با رشد پشت سرگذاشته بود،‌ در معاملات امروز به دلیل پیش‌بینی بانک جهانی درباره رشد منفی اقتصاد دنیا، ارزان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، قیمت طلای سیاه این روزها بیش از هر چیز به مولفه‌های اقتصادی وابسته است. یک روز کاهش عرضه نفت، قیمت‌ها را گران می‌کند و روز دیگر نگرانی نسبت به آینده اقتصاد دنیا،‌ قیمت‌ها را عقب می‌کشد.

امروز نیز بازار نفت تحت تاثیر گزارش جدید بانک جهانی،‌ با کاهش قیمت همراه شد.

بانک جهانی برای سال جاری میلادی رشد اقتصادی منفی ۵.۲ درصدی را برای دنیا پیش‌بینی کرده است. این بانک همچنین تاکید کرده که دنیا با وجود کاهش محدودیت‌ها به دلیل شیوع کرونا، امسال شدیدترین رکود اقتصادی در ۸ دهه گذشته را تجربه می‌کند.  

بر اساس این گزارش،‌ تنها کشوری که رشد مثبت اقتصادی را در سال ۲۰۲۰ تجربه می‌کند چین است که یک درصد رشد اقتصادی را خواهد داشت. سایر کشورهای توسعه یافته اما شاهد کوچک شدن ۷ درصدی اقتصاد خود خواهند بود.

این موارد باعث شده تا نگرانی‌ها نسبت به بهبود تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کند. موضوعی که بر قیمت نفت نیز موثر بوده و کاهشی بیش از یک درصدی را به دنبال داشته است.

نفت برنت با افتی ۱.۰۳ درصدی در معاملات امروز به قیمت ۴۰ دلار و ۳۸ سنت معامله شد.

نفت شاخص آمریکا نیز ۱.۱۳ درصد پایین آمد تا امیدها برای بازگشت به بالای ۴۰ دلار را از دست بدهد. با این افت،‌ نفت شاخص آمریکا ۳۷ دلار و ۷۴ سنت قیمت خورد.