۰ نفر

لوک اویل تولید گاز را در ازبکستان کاهش داد

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳
کد خبر: 444112
لوک اویل تولید گاز را در ازبکستان کاهش داد

شرکت لوک اویل روسیه از ماه فوریه (اسفند ۹۸) تا کنون تولید گاز خود را در کشور ازبکستان به علت کاهش تقاضای ناشی از شیوع کرونا در کشور چین، به میزان ۴۰ درصد ظرفیت طراحی شده کاهش داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گزارش پایگاه خبری تاشکند تایمز، این شرکت در گزارش عملکرد سه ماهه اول سالجاری میلادی اعلام کرد:‌ کاهش تولید گاز در ازبکستان بر تولید کلی هیدروکربوری این شرکت در سه ماهه اول و همچنین در ماه‌های آوریل و مه تاثیر داشته است.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ شرکت لوک اویل  ۲.۸۳۹ میلیارد متر مکعب (گاز) در ازبکستان تولید کرد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میلادی ۳.۸۲۴ میلیارد متر مکعب تولید کرده بود که به این ترتیب تولید به میزان ۲۵.۸ درصد کاهش یافته و در مقایسه با سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی که تولید ۳.۸۷۵ میلیارد متر مکعب بود، تولید به میزان ۲۶.۷ درصد کاهش داشته است.

این شرکت در بیانیه خود خاطرنشان کرد که تاثیر منفی کاهش تولید گاز در ازبکستان تا حدی به علت افزایش تولید در قالب توافق‌های مشارکت در تولید خارجی جبران شده است.

لوک اویل دو پروژه تولید گاز یعنی پروژه‌های "کندیم-خازاک-شادی" ( Kandym-Khauzak-Shady)‌و "گیسار" (Gissar) را در ازبکستان اجرا می‌کند.