۰ نفر

اقتصاد ابوظبی امسال ۷.۵درصد کوچک می‌شود

۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳
کد خبر: 443266
اقتصاد ابوظبی امسال ۷.۵درصد کوچک می‌شود

پیش بینی می‌شود اقتصاد امیرنشین ابوظبی که بیشتر تولید نفت امارات را به‌عهده دارد ۷.۵ درصد در سال جاری میلادی به خاطر سقوط قیمت نفت و همه‌گیری ویروس کرونا کوچک شود.

 به گزارش پایگاه خبری اس پی گلوبال پلتس، پیش بینی می‌شود اقتصاد امیرنشین غنی از نفت ابوظبی 7.5 درصد در سال جاری میلادی به خاطر سقوط قیمت نفت و همه‌گیری ویروس کرونا کوچک شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، انتظار می رود اقتصاد ابوظبی که بیشتر تولید نفت امارات را برعهده دارد، بین سالهای 2021 تا 2023 به طور متوسط 2.2 درصد رشد کند.

 پیش ‌بینی می‌شود این امیرنشین به طور متوسط 2.8 میلیون بشکه در روز در 2020 نفت تولید کند که نسبت به 3.1 میلیون بشکه تولید شده در 2019 پایین تر است.

90 درصد درآمد امیر ابوظبی از نفت به دست می آید و 50 درصد تولید ناخالص داخلی آن مربوط به نفت خام می شود.

امارات سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک است که طبق تعهداتش نسبت به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس، 100 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن تولید خود را پایین می آورد.

اوپک و متحدانش طبق قراردادی که در ماه گذشته امضا کردند 9.7 میلیون بشکه در روز در ماه های مه و ژوئن تولید خود را کاهش می دهند.

اس پی گلوبال گزارش داد:« حتی قبل از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا رشد اقتصادی کند شده و در 2019-2018 به 1.3 درصد رسیده بود که دلیل اصلی آن کاهش تولید طبق قرارداد قبلی اوپک بود».

این آژانس اعتبار سنجی اعلام کرد سرمایه های مالی ابوظبی کمک میکند بتواند تأثیر بی ثباتی قیمت نفت و همه‌گیری ویروس کرونا را جبران کند.

این آژانس همچنین پیش بینی می کند کسری بودجه ابوظبی در 2020 تا 12 درصد تولید ناخالص داخلی آن افزایش یابد. این رقم در 2019 برابر با 0.3 درصد بود.