۰ نفر

همکاری نفتی غرب با غول چینی

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۵
کد خبر: 442808
همکاری نفتی غرب با غول چینی

شرکت ملی نفت فلات قاره چین (CNOOC)، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت و گاز فلات قاره در این کشور و شرکت رویال داچ شل، بزرگ‌ترین مجموعه تولید انرژی و پتروشیمی جهان یک چارچوب مشترک همکاری را به ارزش ۶/ ۵ میلیارد دلار امضا کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ نمایندگانی از دو شهرهای گوانگجو، پکن و لاهه از سوی این دو شرکت، قرارداد مذکور را به امضا رساندند.

 این همکاری جدید، سومین فاز از پروژه تولید اتیلن توسط شرکت‌ ملی نفت قاره چین و رویال داچ شل خواهد بود. پیش‌بینی شده است که این پروژه با ارزش تولید سالانه ۴/ ۵ میلیارد دلاری در شهر هویژو چین در استان گوانگ‌دانگ و در سال ۲۰۲۱ آغاز به کار کند. پروژه همکاری مشترک شرکت ملی نفت فلات قاره چین و رویال شل که در سال ۲۰۰۰ آغاز به کار کرد، بزرگ‌ترین پروژه همکاری تولید پتروشیمی شرکت رویال شل در چین محسوب می‌شود. بن فن بوردن، مدیرعامل شرکت رویال شل گفت که این پروژه همکاری مشترک به یکی از بزرگ‌ترین و رقابت‌پذیر‌ترین تاسیسات تولید پتروشیمی در چین و جهان بدل شده است. بنابر اعلام وانگ دانگ‌جین، رئیس شرکت ملی نفت فلات قاره چین، شرکت مشترک دو غول حوزه انرژی تا پایان سال ۲۰۱۹ موفق به تولید ۱۵ میلیون تن اتیلن با سود خالص ۲۰ میلیارد یوآن شده است.