۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

روند مثبت در بازارهای انرژی/ قیمت منفی نفت تکرار خواهد شد؟

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۴۷
کد خبر: 440333
روند مثبت در بازارهای انرژی/ قیمت منفی نفت تکرار خواهد شد؟

بعد از مدتها نوسان های شدید و حرکت منفی و کاهشی قیمت نفت، پس از بازگشایی هفتگی بازارهای بین المللی از روز گذشته روند مثبت قیمت انواع شاخص های نفتی را شاهد هستیم

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بعد از مدتها کاهش قابل توجه قیمت طلای سیاه، پس از بازگشایی هفتگی بازارهای بین المللی از روز گذشته روند مثبت قیمت انواع شاخص های نفتی را شاهد هستیم.

قیمت اکثر شاخص های نفت امروز (سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۹) با افزایش حدود یک درصدی به بالاترین میزان خود در هفت هفته گذشته رسیده است.

شاخص نفتی برنت دریای شمال با حدود یک درصد افزایش به بالای ۳۵ دلار رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت هم اکنون با صعود ۲.۵ درصدی ۳۰ دلار و ۶۱ سنت اعلام شده است.

امروز سه شنبه ۱۹ مِی تاریخ قراردادهای کاغذی ماه آینده میلادی نفت آمریکا (WTI ) به سر می رسد. با توجه به تجربه تاریخی نفت زیر صفر دلار (قیمت های تا منفی ۴۰ دلار) ماه گذشته میلادی، فعالان این بازارها در حال رصد هستند که آیا این اتفاق مجدد تکرار می‌شود یا خیر؟ هر چند با کاهش یک سومی برگه های نفت کاغذی امریکا نسبت به ماه گذشته تا این لحظه نشانه های احتمال تکرار این اتفاق بسیار محدود شده است.

گفتنی است ترامپ رییس جمهور امریکا که این روزها مرتب در مورد انرژی اظهار نظر می‌کند، شب گذشته در توییتی با متن "نفت بازگشت" به نوعی خوشحالی خود را از وضعیت قیمت های نفت در بازارها نشان داده است.

11111

22222