۰ نفر

سرپرست شرکت نفت ایرانول خبر داد:

امضا قرارداد اجرای پروژه بهبود راندمان با هدف افزایش تولید روغن پایه

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
کد خبر: 439909
امضا قرارداد اجرای پروژه بهبود راندمان با هدف افزایش تولید روغن پایه

قرارداد پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری پالایشگاه تهران با هدف افزایش راندمان تولید روغن پایه وافزایش مرغوبیت محصول جانبی واکس بین شرکت نفت ایرانول و کنسرسیوم شرکت های فرانگر صنعت و ونوسان به امضا رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرپرست شرکت نفت ایرانول در مراسم امضای قرارداد پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری که امروز یکشنبه(28 اردیبهشت ماه) برگزار شد، گفت: پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری در پالایشگاه روغن سازی تهران به منظور استفاده بهینه از فرآیند پالایش (بهبود راندمان) ، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، افزایش تولید ، افزایش سوددهی شرکت در دو فاز تصویب شده است.

محمد حسین رزاقی در توضیح این قرارداد، افزود: مهندسی پایه فاز اول پروژه در سنوات گذشته انجام و براساس طراحی مشاور، مقرر شد جهت بهبود راندمان واحد موم گیری، سطح کلی فیلتراسیون واحد MEK  افزایش یابد.

رزاقی افزود: در فاز یک پروژه به واسطه افزایش 5 درصدی راندمان کلی واحد، مقدار تولید روغن پایه بدون افزایش خوراک برابر 11 هزار تن در سال افزایش یافته و با تولید واکس با روغن کمتر از 10 درصد ارزش افزوده این محصول جانبی نیز افزایش قابل قبولی پیدا می کند.

سرپرست شرکت نفت ایرانول اضافه کرد: سرمایه گذاری کل طرح حدود 968 میلیارد ریال پیش بینی می گردد که از این میزان حدود 168میلیارد ریال هزینه های انجام شده طرح شامل خرید و نصب فیلترها، ساخت سوله و اتاق کنترل و لوله کشی زیرزمینی بوده و مابقی آن یعنی حدود ۸۰۰ میلیارد ریال مربوط به قرارداد EPCC  می باشد.

وی با بیان اینکه، مدت زمان اجرای فاز یک حدود 22 ماه پیش بینی میشود، تصریح کرد: با به نتیجه رسیدن فاز اول این پروژه زیرساخت لازم برای اجرای فاز ۲ پروژه که هدف از آن تولید واکس خشک با درصد روغن زیر یک درصد و ارزش افزوده بسیار بالا بوده و همچنین افزایش 30 درصدی ظرفیت تولید پالایشی شرکت و پیرو آن افزایش ظرفیت صادراتی محصولات ایرانول را به همراه خواهد داشت، محقق می گردد.

شایان ذکر است که فاز مطالعاتی و تهیه گزارشات امکان سنجی و توجیه فنی و اقتصادی مربوط به فاز ۲ پروژه که نیاز به لیسانس شرکت معتبر بین المللی نیز دارد به پایان رسیده  است.

گفتنی است؛ در این مراسم مخدومی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) و اعضای هیات مدیره  و مدیران طرفین قرارداد  حضور داشتند