۰ نفر

کاهش ۵۰درصدی فلرینگ فازهای ۱۷و ۱۸پارس جنوبی

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳
کد خبر: 438058
کاهش ۵۰درصدی فلرینگ فازهای ۱۷و ۱۸پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه هفتم پارس جنوبی از کاهش ۵۰ درصدی فلرینگ (گازسوزی) در فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی خبر داد و گفت: همچنین در فاز ۱۷ موفق به دریافت کل گاز اسیدی چهار ردیف گازی و حذف فلرینگ گاز اسیدی شدیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حسن اسعدی» امروز (یکشنبه) افزود: شرایط زیست محیطی پالایشگاه علیرغم وجود فعالیت‌های باقی‌مانده از طرح در زمان تحویل و تحول، روند رو به بهبودی در سال قبل داشته و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از نیروهای توانمند در سطح پالایشگاه،  تعدادی از برنامه‌ها اجرا و بخشی هم در سال جاری محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از فازهای ۱۷ و ۱۸ از زمان طرح در حال تکمیل است، افزود: از نکات بارز شرایط محیط زیست در بخش هوا،  کاهش ۵۰ درصدی فلرینگ غیر نرمال با راه‌اندازی اولین کمپرسور off gas بوده که کمپرسورهای بعدی نیز در دست راه‌اندازی است و به‌زودی محقق خواهد شد.

 اسعدی ادامه داد: با بهینه‌سازی واحد Acid gas Enrichment  فاز ۱۷،  موفق به دریافت کل گاز اسیدی چهار ردیف گازی و حذف فلرینگ گاز اسیدی شدیم که به نوبه خود کار ارزشمند از مشارکت همکاران مهندسی فرآیند و بهره‌برداری و محیط زیست بوده و کل این گاز غنی شده به یک واحد بازیافت گوگرد هدایت می شود که اولین تجربه در سطح مجتمع است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز برنامه‌های تکمیلی در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار دارد، گفت: به‌زودی با راه‌اندازی کمپرسور دوم off gas کاهش چشمگیری در حوزه فلرینگ حاصل می‌شود.

 اسعدی افزود: برنامه‌های بهبود مبنی بر شاخص‌های حوزه محیط زیست تدوین شده که در بخش هوا برای فلرینگ و کاهش SO۲؛ مهمترین آنها شامل راه اندازی کمپرسورهای off Gas و راه‌اندازی واحدهای باقی‌مانده بازیافت گوگرد است.