۰ نفر

افزایش ۲.۵برابری ذخیره آبی سد تبارک قوچان

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کد خبر: 438051
افزایش ۲.۵برابری ذخیره آبی سد تبارک قوچان

مدیر امور منابع آب قوچان گفت: حجم ذخیره آب پشت سد تبارک قوچان به ۲۵.۵ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش بیش از ۲.۵ برابری داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدموسی حسینی‌جعفرآبادی افزود: حجم بارندگی امسال تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده و میزان بارش‌ها در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: امسال آورد رودخانه‌های منتهی به سد  ۱۵.۵ میلیون متر مکعب بود که این میزان در سال گذشته ۷.۷ میلیون متر مکعب بوده است.

 مدیر امور منابع آب قوچان حجم آب تخصیصی و تعهد سد تبارک را برای حوزه‌های شرب، صنعت، کشاورزی و زیستی ۱۷.۵ میلیون متر مکعب در سال ذکر کرد.

وی گفت: سقف آب اختصاصی برای شرب پنج میلیون متر مکعب و برای کشاورزی ۵.۴ میلیون متر مکعب بوده و مشکلی برای تأمین آب  نداریم.

حسینی افزود: با توجه به بارش‌های امسال تاکنون ۴۰ درصد حجم سد تبارک قوچان پر شده که از نظر حجم پرشده سدها در استان در حال حاضر بین رتبه سوم تا چهارم قرار داریم.

 وی ادامه داد: سد تبارک قوچان توانایی ذخیره سازی ۶۰ میلیون مترمکعب آب را دارد و در این زمینه بعد از سد دوستی بزرگ‌ترین سد استان محسوب می‌شود.

مرکز شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.