۰ نفر

ترامپ: برای حفاظت از نفت سوریه در این کشور حضور داریم

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۰۳
کد خبر: 437536
ترامپ: برای حفاظت از نفت سوریه در این کشور حضور داریم

رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که حضور نظامیان این کشور در سوریه با هدف حمایت از نفت این کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که کشورهای ثروتمندی هستند که ما در برابر هیچ، از آنها حمایت میکنیم و اگر از برخی کشورها حمایت می‌کنیم پس باید به ما احترام بگذارند.

وی در ادامه سخنانش گفت که عربستان سعودی کشور ثروتمندی است و آمادگی خود را برای پرداخت برخی از هزینه‌های مالی حمایت از خود را ابراز داشته است.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «آمریکا از سوی دوستان و دشمنان خود مورد سوء استفاده قرار گرفته اما از این به بعد این اتفاق نخواهد افتاد.»

وی گفت: «ترکیه و سوریه قادر به حمایت از مرزهایشان هستند و نمی‌خواهم که نیروهای آمریکایی در آنجا حضور داشته باشند و حضور ما در آنجا برای حفاظت از نفت است.» 

صحبت‌های ترامپ در حمایت از عربستان در قبال پرداخت هزینه آن در حالی مطرح می‌شود که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز پنجشنبه گزارش داده آمریکا در حال خارج کردن سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی است.

مقام‌های آمریکایی علاوه بر این گفته‌اند دولت آمریکا کاهش سایر قابلیت‌های نظامی خود در عربستان سعودی را نیز بررسی می‌کند. وال‌استریت‌ژورنال این تصمیم را به منزله پایان تقویت نظامی آمریکا در عربستان سعودی برای مقابله با ایران دانسته است.