۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حذف شیل کلید خورد/ تولیدکنندگان آمریکایی مجبور به عقب‌نشینی شدند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸
کد خبر: 436379
حذف شیل کلید خورد/ تولیدکنندگان آمریکایی مجبور به عقب‌نشینی شدند

در پی تداوم کاهش قیمت نفت، بخشی از تولیدکنندگان این بازار حذف شدند که نفت گران شیل در صدر کاهش شدید تولید بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، درحالی تحلیلگران دیگر به افزایش قیمت نفت در چند. ماه اخیر امیدوار نیستند که تولیدکنندگان آمریکایی بسیار سریعتر از آنچه تصور می رفت، تولیدشان را کاهش می دهند زیرا قیمت نفت به پایین قیمت سودآوری آنها رسیده است.

همچنین سه صادرکننده بزرگ نفت آمریکا شامل اکسون موبیل، شورون و کونوکو فیلیپس قصد دارند تولید نفت آمریکا را مجموعا ۶۶۰ هزار بشکه در روز تا پایان ژوئن محدود کنند. در سراسر آمریکا تولید نفت همه شرکتها از اواسط مارس تاکنون حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

از سویی دیگر طبق آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، در هفت هفته گذشته بیش از نیمی از دکلهای آمریکایی غیرفعال شده اند و منطقه پرمیان باسین وست تگزاس و نیومکزیکو در ۵۶ درصد این تعطیلی سهیم بوده اند.

هنوز برآورد دقیق میزان کاهش تولید نفت آمریکا زود است اما اگر این کاهش برای کل سال انجام بگیرد، بزرگترین کاهش تولید از حداقل در ٣۵ سال اخیر خواهد بود.

کارشناسان بازار نفت بر این باورند که اگر قیمت نفت حدود ۳۰ دلار در هر بشکه بماند، حدود ۴۰ درصد از تولیدکنندگان نفت و گاز با خطر انحلال در یک سال آینده مواجه خواهند بود. تعطیلی تولید یک پدیده آمریکایی نیست و از نروژ گرفته تا برزیل هم تولیدکنندگان تحت تاثیر ریزش قیمت‌ها، ناچار شده اند تولیدشان را محدودتر کنند.