۰ نفر

نیروگاه اتمی بوشهر با هزینه گرانی به اتمام رسید

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸
کد خبر: 436276
نیروگاه اتمی بوشهر با هزینه گرانی به اتمام رسید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از گران تمام شدن هزینه ساخت نیروگاه بوشهر، تاکید کرد ایران به توانایی لازم برای خودکفایی در رسیدگی به امور نیروگاه اتمی بوشهر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، شهروز برزگر ، با اشاره به اینکه سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور عنوان کرده ایران تا دو سال آینده با متخصصان داخلی تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر را انجام می دهد، گفت: باید به سمتی برویم که هیچ وقت نیازمند متخصصین روسی در صنعت هسته ای نباشیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: روسها طی تحولات سیاسی، ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را با هزینه بسیار گرانی به اتمام رساندند، ساختار نظام جهانی به گونه ای پیش رفته است که روس ها توانسته اند نفع بسیاری ببرند.

وی تاکید کرد: کشورهای بزرگ با سیاست کاری، به دنبال آن بودند که فناوری و علم صنعت هسته ای در انحصار خودشان بماند و حتی حاضر نبودند دانششان را به دانشمندان و نخبگان ما ارائه کنند، اما در نهایت جوانان ایران به تخصص لازم برای انجام تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر رسیده اند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز ایران از نظر دانش فنی و هسته ای به حدی رسیده که می تواند نیروگاه اتمی بوشهر را به تنهایی مدیریت کند و نه تنها به امور نیروگاههای داخلی بپردازد بلکه می تواند برای کشورهای همسایه نیروگاه تاسیس کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دانش هسته ای بومی شده است و از پس می توانیم روی پای خودمان باشیم و دیگر سال های طولانی منتظر اقدام کشورهای دیگر در این زمینه نباشیم.

 بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اخیرا گفته بود: بخش عمده‌ای از کار تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر توسط متخصصان ایرانی انجام می‌شود و شاید تا ۲ سال آینده ما به طور کلی از متخصصان روسی بی نیاز شویم.