۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تلاش برای احیای دوباره نفت ادامه دارد/ غول‌های نفتی در تکاپوی کاهش عرضه

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبر: 433202
تلاش برای احیای دوباره نفت ادامه دارد/ غول‌های نفتی در تکاپوی کاهش عرضه

همزمان با اعلام عربستان برای کاهش زودتر از موعد تولید، روسیه هم بر پایبندی بر کاهش تولید تاکید کرد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در پی رخداد بی‌سابقه منفی شدن قیمت نفت در شب گذشته، بر نگرانی شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا در خصوص زوال زودهنگام سلطه گری نفت افزوده شد. از این رو برخی از شرکت های بزرگ تولیدکننده نفت اقدام به انتشار اخبار کاهش تولید قریب الوقوع شرکت‌های خود نموده‌اند. 

در این میان مدیرعامل شرکت لوک اویل، دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه اعلام کرد قصد دارد تولید نفت خود را ۱۸ درصد معادل ۲۹۰ هزار بشکه در روز پایین بیاورد. این کاهش تولید در راستای قرارداد جدید بین تولیدکنندگان اوپک و متحدان آن است.

 واجیت الکپروف گفت لوک اویل و سایر شرکت های نفت روسیه طبق سهمیه هایی که وزارت انرژی برای آنها تعیین شده تولید خواهند کرد.

وی افزود انتظار دارد قیمت نفت پس از اجرایی شدن قرارداد جدید در ماه مه تا ۳۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

 قیمت نفت خام برنت که در اولین ساعات روز سه شنبه حدود ۲۷ دلار در هر بشکه معامله شد با کاهش بیش از ۵ درصدی به زیر ۲۰ دلار سقوط کرد این در حالی که شاخص آتی نفت وست تگزاس‌اینترمدیت آمریکا با سقوط شدید روز گذشته  برای اولین بار در تاریخ نفت  در محدوده منفی قیمت خورد. دلیل کاهش قیمت نفت آمریکا پایان مهلت قراردادهای ماه مه و کاهش ظرفیت ذخیره سازی برخی مناطق در بحبوحه سقوط بی‌سابقه تقاضا در آمریکا و دنیاست.

سهم روسیه از قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش تولید در ماه های مه و ژوئن در مقایسه با آوریل خواهد بود.

 به نظر می رسد روسیه در حال حاضر بیشتر از آن مقداری که در قرارداد قبلی کاهش تولید رد کرده بود، تولید خود را پایین می آورد. روسیه در نشست قبلی اوپک و متحدانش در اوایل ماه مارس با کاهش تولید ۱.۵ میلیون بشکه در روز مخالفت کرد و باعث جنگ قیمت با عربستان و سقوط قیمت نفت شد.

گفتنی است عربستان امروز از آمادگی این کشور برای کاهش زودتر از موعد توافق صورت گرفته اوپک و متحدانش خبر داد.