۰ نفر

پیگیری‌های اقتصادآنلاین نتیجه داد؛

افزایش ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت/ سه ماه دیگر به مهلت مصرف بنزین اضافه شد

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۰۳
کد خبر: 431650
افزایش ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت/ سه ماه دیگر به مهلت مصرف بنزین اضافه شد

درحالی ابتدای اردیبهشت ماه مهلت ذخیره سازی بنزین در کارت های سوخت به اتمام می رسد که پیگیری های به موقع اقتصادآنلاین سبب شد تا روز جاری شرکت ملی پخش اطلاعیه افزایش مدت زمان ذخیره سازی را منتشر کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، شانزدهم فروردین ماه بود که مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی صحبت از پایان مهلت ذخیره سازی بنزین در کارت های سوخت را به میان آورد و گفت: "کارت های سوخت قابلیت ذخیره سازی 360 لیتر بنزین را دارند که با این حساب اگر فردی از زمان آغاز سهمیه بندی یعنی 26 آبان ماه سال گذشته از سهمیه اش استفاده نکرده باشد، سهمیه اردیبهشت ماه به کارت سوختش تعلق نمی گیرد."

این در حالی است که با توجه به کمبود شدید کارت سوخت در ماه های ابتدایی سهمیه بندی بنزین سبب شده بود تا کارت سوخت برخی مالکان با تاخیر 3 یا 4 ماهه به دستشان برسد که عملا در اسفند و فروردین ماه که بحث قرنطیه به میان آمد، کارت سوخت در اختیار مالکان قرار گرفت و فرصت بهره مندی از آن نبود. از این رو برخی مالکان نگران سوخت شدن سهمیه بنزین اردیبهشت ماه خود بودند.

انتشار این خبر در آن روزهایی که دولت سعی می کرد مردم را به خانه ماندن تشویق کند، سبب شد تا ازدحام قابل توجهی در جایگاه های سوخت شکل بگیرد.

در ادامه این مقام مسئول، افزایش سطح ذخیره سازی بنزین در کارت های سوخت را منوط به مصوبه دولت اعلام کرد. حال آنکه به نظر می رسید ارجاع چنین تصمیماتی به هیات دولت در شرایط کرونایی، نشان از ضعف حکمرانی در معاونت وزارت نفت دارد.

پس از آن بود که هیات دولت ناچار به دوش کشیدن ضعف حکمرانی در معاونت وزارت نفت شد و شب گذشته خبر از بررسی طرحی در خصوص افزایش سهمیه کاررت سوخت در هیات دولت منتشر شد.

در نتیجه امروز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با انتشار اطلاعیه ای خبر از افزایش سقف ذخیره سازی از 360 لیتر به 540 لیتر داد.

06d93153-3abf-4ae7-b353-ecf45a0dc23e